lördag 20 mars 2010

Tårta på tårta och skallebank

Varför varför varför tycker ungarna att morgonen startar i samband med gryningen? Jag vill inte gå upp före sex på en lördagsmorgon!

Idag har här varit fullt ös. Pappan hälsar på och småbarnens Farfar och Farmor B har varit här och firat Pappans födelsedag. Med sej hade de en smaskigt god smörgåstårta som Farfar fixat.

Efter en lagom kaotisk morgon tillbringade jag och de små en del av förmiddagen åt att slänga ihop en sliskigt söt tårta.


Sen blev det pyssel i köket.



Innan vi slutligen gick ut lagom till det att solen gick ner.




Efter en badbatalj, som numera börjat innefatta bebisen också, käkade vi en rejäl kvällsmat bestående av ägg på tvären och längden och vad annat vi kunde komma på att vi ville stoppa i oss.

Nu har jag en grym skallebank och orkar inte ens twista till inlägget. =(

2 kommentarer:

BP sa...

Jag skulle också vara skallabankad efter den här dagen. Än en gång undrar jag hur du orkar... men du verkar ändå ha himla roligt.. å tid att blogga .. och.... och;-)

Pillargontanten sa...

Åh, vilk unerbara bilder, på barna i vattnet :O)
Jag var också ute och plaskade lite.... Saknar mina småbarn då, när jag står där ensam och kletar, inga ungar att skylla på.....