tisdag 23 mars 2010

Hur smart är din högerfot?

Det här är kul och enerverande, irriterande och galet. Det kommer med högsta sannolikhet att sysselsätta era geniknölar en stund. Garanterat kommer ni att sitta i flera timmar och försöka, om och om igen tills ni tappar humöret och ryter åt minsta lilla. ;) När ni inte lyckas så kommer ni springa runt och be alla andra att försöka och sitta där och skratta åt dem. Men jag lovar, ni kan inte överlista era högerfötter!

  1. Sätt er ner på en stol, i en soffa eller något. Lyft höger fot en aning från golvet och cirkulera medurs med den.
  2. Samtidigt som du gör det, måla siffran 6 med höger hand framför dej i luften.
Och vad händer? Jo, högerfoten byter riktning!

Tror ni mej inte? Prova då, så får vi se vem som har rätt.

Jag har provat och provat och ansträngt mej. Med min viljekraft lyckas jag nääästan. Men även om foten inte byter håll då jag koncentrerar mej till max så rör den sej i en diagonal istället för i en cirkel. Det är OMÖJLIGT!

1 kommentar:

Sylla sa...

Fick barnen här hemma nåt att bita i. :)