tisdag 30 mars 2010

Selektiv hörsel

Mammans tre större gossar led denna morgon av samma syndrom, nämligen selektiv hörsel.

Inte selektiv på så vis att vissa ord eller meningar inte uppfattades utan hela Mammans frekvens hade totalt rensats ur registret.

Ett litet exempel:

Efter frukosten, som blev ovanligt lång idag då alla hade så mycket att berätta, så bad Mamman pojkarna att tvätta munnen, klä sej och börja borsta tänderna. Alla tre vandrade från bordet likt levande döda.

Då Mamman strax därefter kommer ut i vardagsrummet med lillkillen på armen så sitter de tre bröderna Bus och spelar ett brädspel mitt på golvet, fortfarande iklädda enbart kalsonger och med obo'ymustasch runt munnen.

"Hörrni killar, ni ska klä er nu!"
"Titta, nu blev det bakom, det har du"
"Ska jag täcka den då?"
"Vad står det i rutan i mitten?"
"Jorden anropar, om tio minuter måste du gå Dödis"
"Nu är det min tur att snurra"
"Titta Snotti, du vinner ju snart"
"Nä, det är fusk."
"Jag vill ju snurra"
"Har ni borstat tänderna?"
"Jaaa, nu behöver jag bara TVÅ till, titta, en, två"
"Men nu ska Puddeludding snurra"
"Den har ju allihopa"
"Om fem minuter är det dags att gå, nu blir jag snart arg och det vill jag inte bli på morgonen då vi ska skiljas åt"
"Nu är det MIN tur"
"Nej, det är min tur, du snurrade ju före Snotti"
"Det är min tur, DÅ ÄR JAG INTE MED"
"Var inte det då"
"LYSSNA!"
"Titta, nu vann jag. JAAA!"
"Ja, nu vann han"
"Vad var det du ville Mamma?"
"Jag vill bara att ni ska klä er, tvätta er och borsta tänderna så att vi kan gå om tre minuter sisådär"
"Okej"

Sen sa det racersnurr och alla var klara i ett huj. De stora ropade hejdå, jag älskar dej och försvann, de små klädde sej och hann till skolan med lite tid till godo. Mamman gick på en kort promenad med mini i det efterlängtade solskenet!

Inga kommentarer: