måndag 15 mars 2010

Döda matmyter med elchocker uppe i källaren

För första gången på mycket länge gör jag ett besök på aftonbladets hemsida för att uppdatera mej i "nyhets"världen.

Efter att ha läst några artiklar så drar jag följande slutsatser.
  1. Om Pål Hollender, Filip och Fredrik behandlas med elchocker så kan de få minnesförlust och slippa ångesten över att ha vistats i närheten av tjernobyl, där bl.a. Pål Hollender kröp in i en gripklo som använts för att flytta skrot från olycksplatsen på den tiden det begav sej.
  2. Politiker borde tvångsförflyttas utanför tunnelbanans räckvidd för att inse att det finns liv utanför deras värld.
  3. Reinfeldt gör det politiker kan bäst, ändrar sej.
  4. Om nu Donna vill bli fetast i världen så kan hon ju käka lite tarmbakterier från en annan överviktig person som hjälp på traven.
  5. Varför betalar EU en tredjedel av nära två miljoner spänn på ett upp- och nedvänt hus? "Älskling, jag är heeeemma", "Åh, vad bra, jag är uppe i källaren"
  6. Trots att det är tragiskt att ett barn huggits i armen av en hund så är jag ändå glad över att få läsa att det finns hundägare som tar sitt ansvar och "överlämnar" sej själva till polisen.
  7. Uppenbarligen är ena hälften i nästan hälften av alla långvariga förhållande otrogna. Hmmm...
  8. I mitt landskap vill flera kommuner vara med och bryta mot lagen då kronprinsessan gifter sej, för ett ynka bäddset i LIN. Ska de bryta mot lagen kan de väl köpa en mobil för två miljoner istället. Jag förstår inte varför det ska fjantas med en massa presenter, räcker det inte att vi alla är med och bekostar bröllopet?
  9. Det är populärt att ge ut böcker om än det ena och än det andra nu för tiden. Senast i raden är "Ghostwhisperer"-Jennifer Love Hewitt med sin bok om att vara en Love-aholic som getts ut i samband med hennes senaste brytning. Vad ska min bok handla om tycker ni?
  10. Dags att döda matmyter! YES YES YES!
  • Blåbär är inte bäst, både mörk choklad och röda vindruvor är bättre.
  • Ät hur mycket ägg du vill, kroppen reglerar kolesterolet och äggen innehåller en hel del nyttigheter.
  • Man blir inte fetare av fet mat om den är sockersnål.
  • Det kvittar när på dygnet vi äter, man blir INTE fetare av att äta på kvällarna såvida det inte handlar om snacks i tv-soffan.
  • De som äter lite och ofta har en större benägenhet att öka i vikt igen än de som äter färre, men större mål mat.
Nu har jag läst nog med aftonbladet för den här veckan!

Inga kommentarer: