fredag 19 mars 2010

Fredagsfräckisar

En av tjejerna på femkilos (världens bästa lista) skickade ett gäng historier till oss andra igår och jag skrattade gott. Måste bara dela med mej lite här!

En man går till arbetsförmedlingen i Göteborg, där råkar han se en
lapp om ett jobb på annonstavlan på väggen angående att bli
"Gynekologassistent". Klart intresserad stövlar han fram till
tjänstemannen och säger:
- Kan du ger mig lite detaljer angående det där jobbet? och så pekar
han på väggen och annonstavlan.

Tjänstemannen tar fram jobbfilen och säger:
- Jaha, jobbet innefattar att göra damerna klara för
gynekologundersökningen.
- Du skall hjälpa dem att ta av deras underkläder, lägga dem på
britsen och försiktigt tvätta deras "privata delar". Sedan skall du
applicera raklödder och sakta, sakta raka bort håret därnere. Och
till sist skall du gnida in olja på de ställen du behandlat, så hon är
klar för själva gynekologundersökningen.

- Lönen är 34 000: - i månaden men om du vill söka måste åka till
Helsingborg, det är 230 km söder om Göteborg.
- Mannen säger då:
- Oh, så jobbet är i Helsingborg alltså?
- Nej, svarar tjänstemannen, det är där som slutet på kön är just nu!

--------------------------------------------------------------------

En pappa frågar sin 10 åriga son om han kan något om ”blommor o bin”

- Jag vill inte veta, svarar sonen och börjar storgråta.
- Lova mig att du aldrig kommer att berätta för mig, snyftar han fram.

Pappan blir väldigt konfunderad och frågar sonen vad som står på.
- Men pappa, säger sonen.
- När jag var 6 år fick jag höra – DET FINNS INGEN TOMTE - talet. När jag var
7 år fick jag höra:
DET FINNS INGEN PÅSKHARE - talet.
- Om du nu ska berätta för mig att vuxna inte knullar på riktigt, så har jag
inget kvar att leva för……

--------------------------------------------------------------------

Ha en alldeles UNDERBAR fredag allihop och en trevlig helg!

1 kommentar:

Anna sa...

Du får ha en underbar fredag du med! Älskar din blogg (du är min idol) och läser den varje dag.