tisdag 2 mars 2010

Dagens fyra irritationsmoment

  1. När jag kom ut från köpcentret med en skrikande tvååring, som skrek för att hon vill och kan (hennes egna ord), en bebis, fyra barn och sex påsar med blöjor, välling och andra storpack och precis nådde min bil så kom en gubbjävel i en liten ful jävla risig skitbil. Han släppte ur sin fru ur bilen och backade sen in så att han stod med knappt tio cm avstånd från min bil. Jag undrade lugnt om han kunde vara så snäll att flytta sej tills jag packat in varor och ungar så fick han bättre plats att stå på sen. Gubbaaset förklarade att jag hade plats på andra sidan av bilen och gick. Jag kokade, jag blev galen... Men vad kan man göra? De har ju dessutom tagit bort familjeparkeringarna eftersom folk ansåg dem orättvisa!
  2. Lastbilar, jag hatar lastbilar som bildar karavaner och sen kör så tätt inpå varann så att man inte kommer mellan dem. Det höll på att gå riktigt illa idag trots två filer!
  3. Lyckades ta mej till min håla och upp till BVC med fem minuter till godo för vägtiden, som är mellan 15-16 på tisdagar. Lägenheten stod öppen så vi klev in, ungarna tog av sej skor och jackor, vi väntade i "väntrummet" till tio över fyra innan jag knackade på dörren till mottagningsrummet. Ingen där... Väntade till kvart över och fortfarande ingen sköterska. Det var bara att kånka ner ungarna till bilen igen och fara vidare till affären.
  4. När vi väl kom hem så var min parkering upptagen. Parkeringen var i övrigt i princip tom, men jag behövde min plats för att kunna använda motorvärmaren då den älskade skitbilen (bilen som gud glömde, bilen som jag älskar, fast man inte ska se bilar som levande varelser...) ska till verkstaden sju imorn. Uppjagad som jag var blev jag irriterad över det med såklart, men jag lugnade ner mej när jag insåg att det var frissans bil och hon är en jättegullig tjej. Kikade bara in till henne och hon flyttade sen bilen efter att ha frissat färdigt sin kund.

Inga kommentarer: