onsdag 15 juni 2011

Polisen gånger två

På väg till sjukgymnastiken idag hade jag planerat att hämta ut mitt nya körkort. Tji fick jag då det visade sej att posten i Lilla staden bara hade öppet mellan åtta och tio på morgonen för utlämning av försändelser.

Mitt gamla körkort fick jag äran att visa upp för polisen då jag anlände till staden. De passade även på att testa mina lungor, kolla bilens sulor och lampor. Både jag och bilen fick godkänt. =)

På väg hem från Lilla staden gjorde en bakomvarande bil en helt idiotisk omkörning. Efter att vi mött två lastbilar slängde han sej ut för att komma förbi mej samtidigt som vi fick möte. Jag fick tvärnita, den andra bilen fick tvärnita, den omkörande bilen gasade glatt på och försvann med ganska hög hastighet en bit.

Vad han inte upptäckte i tid var motorcykelpolisen som tryckte på en parkeringsficka längre fram och observerade hela händelseförloppet. Jag tuffade glatt leende förbi den stoppade bilen... =)

"Skadeglädje är den enda sanna glädjen" var det någon som sa en gång. =)

1 kommentar:

BP sa...

Denna någon kunde ha varit jag kan jag säga!!! En liknande sak hände mig för några år sedan på en 30-väg, där en idiot tyckte att jag körde för långsamt. Några hundra meter och tusenlappar senare kände jag precis som du:-)))