onsdag 8 juni 2011

Liten blir stor, bajskorvar och tjuvar

Eftermiddagen och kvällen kan idag delas in i tre delar...

Del 1:

Jag haltade runt och plockade upp alla små troll och mormor kom med Minibatman. Knappt hann vi hem och vända innan det var dags att gå igen, tillbaka till Snottis avdelning på sommaravslutning!

Nästansexåringen visar stolt upp sina och andras alster på den lilla utställningen.

Efter att alla barnen sjungit några sånger så blev det dags att inta det medhavda fikat.


Det bjöds på tårta.

Med tungan rätt i mun...

...så går allt bra!



Därefter blev det "fri lek" för alla barn medan alla mammor och pappor pratade bort tiden och fortsatte att fika i lugn och ro.


Liten blir stor, snabbare än man tror. Avtackning av alla sexåringar. Min lilla nummer fyra ska lämna förskolan bakom sej för att ta klivet upp i den "riktiga" skolan efter sommaren. Var tar tiden vägen???


Väl hemma igen roade sej barnen glatt (i den fuktigt tryckande värmen) tills min syster kom och hämtade upp sin son.

Del 2:

Väl inne igen var det dags att få alla små bus genom "hygienspridaren", precis när alla var klara och Lilleman skulle plockas upp så gjorde han en underlig min. Jag frågade:

"Ska du bajsa?"
"Ja"
"Vill du bajsa i toaletten?"
"Ja"

Jag satte Lillen på toaletten och han bajsade däri. Jubel och applåder! ;) För en liten kille är det stort och stoltheten lyste i hans ögon när alla berömde honom och klappade i händerna samtidigt som han kikade på sin bajskorv och spolade ner den. =) (Det är stort för Mammor också när liten blir större och klarar av så vardagliga ting, min bebis är ingen bebis mera!)

Ni slipper bildbevis på denna stora bravad! ;)

Del 3:

Nu ikväll upptäckte vi att båda tonåringens cyklar är försvunna, stulna. Ingen kommer med säkerhet ihåg när de senast sågs till. De fanns i alla fall här i söndags kväll.

Jag blir så fruktansvärt trött på att folk inte kan hålla reda på mitt och ditt. Den här hålan är dessutom inte särskilt stor så det är knappast troligt att någon av invånarna har rört dem. Dessutom bor vi inte på ett ställe där folk bara kör eller går förbi och får syn på något de vill ha och sonika tar det.

Vi har vår egen lilla teori om vad som kan ha hänt, men man kan inte anklaga någon utan bevis...

1 kommentar:

BP sa...

Så när som på sykelstölden var det ju återigen en perfekt Shannara dag...
Om ni har en teori vem som har snott cyklarna så tycker jag att du/tonåringarna ska leka detektiv. Tror att barnen kommer att gilla det - liksom ett äventyr utöver det vanliga. Ni kanske hittar cyklarna. Om inte så hoppas jag att du är försäkrad - men självrisken är ju så förbannad hög...