måndag 21 februari 2011

Tips från sjuksängen

Om ni någon gång skulle hamna på sjukhuset en längre tid, mestadels bundna till sängen, så kommer ni snart upptäcka att höfter, ryggslut och "rumpknölarna" tar en del stryk.

Om ni då ligger där mitt i natten och ändrar ställning, hamnar på rygg med benen lite i högläge och tänker att ni ska avlasta rumpan en stund genom att lägga händerna under skinkorna så akta er för att somna så och sova ett par timmar.

Resultatet är nämligen mindre trevligt för tentaklerna som kallas armar och händer. ;)

4 kommentarer:

Sherlock sa...

Haha, nämen så det kan bli. Ska akta mig för detta! Om jag nångång skulle bli inskriven på riktigt på sjukan. Har bara fått armband för att föda barn.. Och en gång utifall de skulle lägga in mig för gallsten (vilket de inte hittade något spår utav på ultraljudet, men nästa gång jag får ont opererar dem!?)

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Förstår om du tröttnat i kroppen nu på att ligga i en sjukhus säng... hoppas att du snart får komma hem!!

Kram en 8-barns mamma

BP sa...

Förlåt - nu måste jag skratta igen. Ingen skadeglädje såklart men - ja du förstår. Om man nu ska se det positiva med det hela... nej, det är nog bäst att inte säga nå't idag. Minns ju förra gången;-)

Kram på dig!!! Du blir ju bättre och bättre för varje dag som går:-)))))

Pysselfarmor sa...

Nu börjar din humor komma tillbaka...med stora steg dessutom - du är verkligen på G nu!
Sååååå roligt!