måndag 7 februari 2011

Positiv flytt

Så var jag flyttad. Tur hade jag och fick ett eget rum, personalen är naturligtvis urgulliga även här. Försöker påminna mej själv om det positiva - att infektionen är borta och därför behöver jag ju inte vara instängd längre.

Dessutom så har de haft mer koll på mej här och då febern steg till 38,6 nu ikväll (som flera kvällar tidigare) så satte de genast ett saltdropp och tog blododlingar för säkerhets skull. Det känns tryggt, även om det säkert inte är någon fara. Sänkan (som var 300 när jag kom in) fortsätter att gå nedåt. Så egentligen ser allt bara bra ut. =)

Nu ska jag trassla in mej i droppslangen och försöka sova!

4 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Skönt att du ser till det positiva!

Kram en 8-barns mamma

Olga T sa...

Många hälsningar!

Pysselfarmor sa...

Men så skönt att du fick eget rum. Det blir ju alladeles utmärkt när barnen hälsar på dig och nu slipper du att lyssna på radion.

Det är inte alls tråkigt att titta in här hos dig. Det är roligt att se att ditt-krya-på gör framsteg. Du har ju varit med om ett större "äventyr" än jag i varje fall!

Hoppas du sov gott i natt.

Ha en jättebra tisdag!

Anonym sa...

Och nu har du flyttat igen, men det kommer säkert att bli bra även där. Nu börjar väl antal flyttningar snart att gå om antal rumsgrannar.?? Kram Mona