måndag 14 februari 2011

Glad alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag började helt ok för att vara på ett ställe fyllt av vampyrer, ehrm, förlåt, sköterskor. Idag fick jag sova ända till halv sju innan de kom med sina bloduppsamlingskärl. =)

Sen kom kirurgen för att titta på mina sår och det konstaterades att glipan krympt från sex centimeter till tre och en halv sen jag kom till den här avdelningen. Kirurgen sa sej tro att han kan knyppla ihop mej redan i slutet av denna veckan!!!

Weeehiii, tänkte jag, äntligen början på någon sorts nedräkning. Var glad en kort stund tills läkaren förklarade att de ska laga mej med lokalbedövning. Då kom rädda Shannara fram och en tår letade sej nedför kinden. Läkaren tillade då glatt att det är bara min egen förtjänst att såret krympt då jag är uppe och rör på mej. Antar att det kommer bli bra bara det blir gjort och kirurgen sa att han skulle använda annan tråd och annan teknik att sy så nu skulle det minsann hålla. Hoppas på det...

Strax efter ronden tågat ut från rummet och jag fått benet omlagt så kom en av mina tre älskade systrar på besök. Vi tog en promenad och gissa vad? Vi gick hela vägen till cafeterian (och ingen hade pengar) och tillbaka. Jag var dyblöt av svett när jag utmattad sjönk ner på sängen. =)

Eftersom det är alla hjärtans dag idag så bjöd köket på vaniljhjärtan. De såg inte mycket ut för världen, men var otroligt goda!

Efter lunch kom mor och far med tulpaner, nötter och nyttiga frön. Tog ytterligare en tur ner mot cafeterian... Så skönt med sällskap! När de åkt var jag så slut så jag tvärsomnade och sov en hel timme!

Hoppas ni alla haft en underbar Alla Hjärtans Dag!

5 kommentarer:

BP sa...

Alltså Shannara - nu rullar det några glädjetårar nerför min kind (Gud vad konstigt det lät). Ja skärmen blir suddig då = stavfel i kommentaren får du väl ursäkta då.
Vilken fantastisk bedrift av dig. Herregud tjejen... vet du egentligen vad du har gjort idag - och detta på Alla Hjärtans Dag!!!!
På min blogg finns det också vaniljhjärtan - precis som dina. De ser äckliga ut, men smakar hel ok.
Å du: 1 000 miljoners tack för ditt sms idag. Att du som är sjuk messar till mig - nej, nu börjar det bli suddigt igen.
Du vet jag har ju diskalkyli (dyslexi med siffror) så det tog ett tag att klura ut vems numret var. Ditt!!! Kram Shannara

PS. Lokalbedövning är cool, jag lovar. Be att få titta på vad dom gör och att dom inte sätter ett skynke framför gluggorna på dig. Testa. Du blir garanterat av med rädslan. Å nej, jag skojar inte - för en gångs skull. DS

BP sa...

Glömde ju säga - läs min blog om du vill:-)

Camilla (Rantis) sa...

Brukar vara med på dina fotoutmaningar då å då men det var ett tag sedan nu , men tänkte att jag kikar in till dig...
åhn herre jösses vad du varit med om...
Läst lite bakåt i din blogg och jag fattar inte hur du står ut!
Vilken kämpe du är....
Skickar en massa alla ♥ styrke kramar till dig å hoppas att bakterien ska släppa taget!

SoF sa...

Jag har fått berättat för mig (av BP) att du möjligtvis kan vara i behov att lite uppmuntran i form av bloggbesök och kommentar.
Så här kommer en stor och varm Alla hjärtans dags-hälsning från mig till dig.

Har läst igenom dina inlägg här på bloggen nu och förstått vad som har hänt dig. Vilken grej.

Låter som om du har haft en fin dag idag - trots allt.

Önskar dig allt gott och Krya på dig!

Pysselfarmor sa...

Tittar in hos dig - datum den 15:e men det spelar ingen roll för att ge dig en eller två ja kanske fler cyberspacekramar så att du orkar ta dig flera sådana svettiga promenader. Men det verkar inte vara någon risk att du lägger dig platt där i sängen hela dagen.
"Hemlängtanstarmen" ligger naturligtvis på och gnager o gnager...ha en underbar tisdag när du läser detta och hoppas du fick sova djupt och gott och naturligtvis litet längre.