onsdag 9 februari 2011

Hudtransplantation?

Det visade sej att även denna avdelning består av idel vampyrer, men väldigt trevliga sådana. Jag tror bestämt att jag trivs väldigt bra här och hoppas att jag får stanna här tills jag kan fara hem.

Personalen är snabb och hjälpsam. Idag har jag hunnit både att duscha och få benet omlagt. De har smörjt mina fötter och mitt stora eksem. Dessutom så verkar de vara mycket duktigare på såromläggningar här. Sjukgymnast har också varit på plats och skulle komma tillbaka efter lunch för att se hur man kan hjälpa mej att öka rörligheten i benet.

På ronden tidigare idag pratade läkaren om att transplantera hud från mitt friska lår för att laga det dumma såret som fortfarande glipar 6 cm. Det skulle diskuteras vidare på fredag... Nu händer det lite grejer här! =)

Naturligtvis så kan inte allt vara frid och fröjd. Hemma är det tydligen lite bråkigt just nu och det känns ju inte så bra. Sen så for syrrans sambo av vägen när han skulle till jobbet och ligger nu nere på akuten med sönderklippta kläder. Hoppas verkligen att allt går bra med honom och att han snart är hemma igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker det låter som att du snart är hemmma, vi får hoppas det i alla fall. Medans du väntar så föreslår jag vila, även om det är tråkigt. Sen när det gäller avåkningen så hoppas jag verkligen att allt går bra. Tycker nog att kvoten är nådd nu för eran familj när det gäller sjukhusvistelse. Kram Mona