fredag 4 februari 2011

Mumiefierat ben

Igår kväll fick jag finbesök, Minibatman kom med sin mamma en kort stund. Jag fick både puss, kram...


...och krya-på-dej-pyssel av honom. Sötunge! (Och imorn kommer ÄNTLIGEN mina egna trollungar.)

Idag är en lång dag, första dagen utan ett enda besök och utan sänggranne då de akut flyttade henne denna morgon efter hon kräkts, ifall ifall.

I övrigt så har läkaren bestämt sej för att försöka tvinga vätskan ur mitt ben under helgen så att man kan brodera ihop mej nästa vecka. Detta ska gå till som så att man fixar ett relativt hårt förband runt hela benet...

...och sen ge mej vätskedrivande och hoppas på att kroppen väljer att skicka bort vätskan från den delen.

Håll nu EN varsin tumme för att det funkar!

7 kommentarer:

Karin sa...

Det kommer att bli en känslosam lördag.. Styrkekramar till dig!! Och jag håller ena tummen för att vätskan lämnar ditt ben så som läkarna vill så att du snart är hemma igen! Kaoset behöver dig! :-)

Sussi - 22 år, mamma & student! sa...

Håller allt jag kan!

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Håller tummarna! Men vet inte om jag missat eller om du helt utelämnat... VAD är det som hänt med benet? Vad har du råkat ut för?

Hoppas att du kommer hem till dina godingar snart!

Kram en 8-barns mamma

BP sa...

Hade du bytt bild ett mot bild två så hade jag mått bättre om man säger så. Herregud tjejen...
Men jag ver ju att du klarar det. Kram

Pysselfarmor sa...

Men herregu' vilket svullnad....alltså jag kommer aldrig att fatta vad du varit med om.

men du - nu är det lördag!

jag håller båda tummarna och alla tår!

Anonym sa...

Men vad har jag sagt, ring om du känner dig ensam så kommer jag på stört. kram/Mona

Sandra sa...

Håller tummarna att vätskan försvinner. Hoppas att du fick en mysig lördag med dina barn. Kom de allihopa?