torsdag 3 februari 2011

Dagens glädjeämne

Jag fascineras av hur mycket mina, hittills fem, grannar har att berätta om sina liv. Jag har fått höra om allt från att vara barn under andra världskriget till betalningsanmärkningar och skatteskulder. Allt om deras sjukdom och deras tidigare sjukdomar, om deras familjer och husdjur. Kanske skulle utbilda mej till psykolog för uppenbarligen är det väldigt lätt att öppna sej för mej... =)

Dagens glädjeämne:


Ett par kryckor! Lyckades gå en tur genom rummet med dem så nu har de tagit gåbordet. Nu måste jag bara peppa mej att gå lite i det trånga utrymmet varje gång jag går på toaletten för att svullnaden i benet ska gå ner lite snabbare så de kan brodera ihop mej.

Ljud Mamman saknar mest idag:

Tonåringens studs-studs-studsande och hennes sång.
Småbarnens skvillrande skratt och den stora pojkens "Äääälskar dej Mamma"

Snart är det lördag!!! =) Mitt älskade kaos kommer hit... Jippie!

4 kommentarer:

BP sa...

Jag utgår iskallt ifrån att dina grannar vet betydligt mindre om dig. Finns det nå't värre än att utnyttja en person som själslig papperskorg... Men om det hjälper mot tristessen så...
Underbart med kryckor. Snubbla bara inte över kackerlackan - det knastrar så illa nämligen.
Kram

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Så mysigt att du ska få träffa alla på lördag! Förstår att du saknar dina barn. Håll humöret uppe. Och jag håller tummarna för att du ska få komma hem fort.

Kram en 8-barns mamma

Gitsie sa...

Men Malin, jag har helt missat detta. Fy vilken upplevelse, hoppas att det vänder nu snart så du får åka hem till ditt kära kaos igen.
Krya på dig.
Kram

Olga T sa...

Imorgon är det lördag!! Tror de längtar lika mycket som du!