tisdag 15 februari 2011

Fotoobjekt

Ännu en dag börjar gå mot sitt slut. Konstigt nog så går vissa dagar ganska fort ändå...

Uppenbarligen var ingen intresserad av mitt blod idag vilket innebar att jag fick vara ifred till klockan sju då min kissblåsa protesterade vilt och hotade med sprängning. Resten av dagen har fyllts av såromläggning, sjukgymnast, besök av syster yster med son och lite experimenterande med kameran (lika bra att passa på då jag har lite tulpaner att fota).

Även idag vandrade jag hela vägen till cafeterian och kära syster bjöd på fika. Lite äppeljuice och en chokladboll och Shannaras mage kändes överfull! =) (Tack igen syrran!)

Efter jag blivit ensam så passade jag på att fota lite tulpaner, ett ganska tacksamt objekt om man vill ta riktiga close-ups. Börjar ni för resten sakna lördagsmixen? Funderar på att köra igång den igen på fredag, om jag orkar efter operationen... Hojta till om ni vill köra och låt mej veta om ni vill ha temat lite i förväg! =)

Här kommer ett gäng tulpaner innan jag sätter mej och läser en stund i väntan på House, kvällens ljuspunkt!






6 kommentarer:

BP sa...

Från förhud och avsaknad av handtag till karneval i Rio är det hos dig idag. Dina färgsprakande fotolekar med tulpanerna är enastående vackra.
Är du säker på at du vill komma hem så fort???? Det låter kanske onödigt ärligt från min sida - men om jag vore dig så skulle jag "njuta" av varje timme på sjukhuset i den stora staden. Du är ju helt klart (nästan) på banan igen - men nu tycker jag att du ska ta varje minut till "rehab". Det kommer du att ha nytta av sedan när kaoset åter är igång. Klart det ordnar sig - men läs mellan raderna av det jag har skrivit. Jag vill inte se dig nära döden igen - cappice (vet inte hur det stavas) !!!

BP sa...

Nu glömde jag ju det (näst) viktigaste: Om du orkar, vill och känner för - så ska du självklart köra mixen på lördag. Fredag kväll klockan 20:00 är alldeles perfekt för mig, men gör som du vill:-))))

Karin sa...

Vilka fina tulpan-bilder.. På fredag håller jag ena tummen för att sy-ningen går bra. Och självklart gör den det! Du måste ju få hjälp första tiden hemma, du kommer känna dig alldeles matt första veckorna bara genom att vara mitt i "kaoset". Att kånka tvättkorgar i trappor och få på en trilsken ett-åring alla kläder kan suga musten ur vem som helst, det är inget du ska pyssla med på ett tag. Ett tips är att du preparerar dig med lite extra vitaminer för att få mer motståndskraft inför hemresan. Ha en bra dag!

Olga T sa...

Vilka läckra tulpanbilder du tagit!! Ursnyggt!
Om du vill och orkar är jag med på Lördagsmixen:)

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Vilka fina bilder!!

Kram från en 8-barns mamma

Pysselfarmor sa...

Snygga tulpanisar...och jag hoppas allt har gått bra! När som du orkar så är jag redo med temainlägg.