torsdag 17 februari 2011

Flickan med dockögon

Efter en morgon och en förmiddag som ni läsare kan utantill likväl som jag vid det här laget så var det dags för lunch. Maten på det här stället kan se hur god ut som helst, men inte smaka alls gott.

Idag såg inte maten mycket ut för världen, en kletig röra bara, men det var så gott! Som lasagne med tacofärs. Mums!


Sen var det dessutom chokladmousse till efterrätt, orkade dock bara trycka i mej hälften efter att ha stoppat i mej mer mat än på fem veckor. =)


Efter lunchen hann jag prata med S borta i Stockholm och läsa lite innan Bästaste C och söta M kom på långbesök.


Vi hann promenera lite i korridorerna, busa lite, prata massor och charmas av flickan med dockögonen.

Tack för att ni stannade så länge och fördrev tiden med mej!

Nu är det dags för mej att börja fasta inför morgondagens broderisession. Kan inte hjälpa det, men usch vad nervös jag är... Hade de sagt att de skulle söva mej hade jag varit lugnare... Lokalbedövning lockar inte... Ligga där och känna av att de rör mej, höra vad de säger och gör. Ligga på mage (som jag avskyr) på en smal, hård brits... Hoppas han syr bra och snabbt! =(

Pssst... Tror jag glömt att berätta att jag igår morse var feberfri för första gången sen den 13:e januari! Det går framåt på alla plan...

3 kommentarer:

BP sa...

Stort, stort GRATTIS till feberfria dagen Shannara. Vilken härlig seger!!!
Maten yttrar jag mig inte om;-)
Å du - var inte nervös. Lokalbedövning är Gud's gåva till lite äventyrliga människor. Å det är du väl tjejen. Kan jag ha så fel????!!!!! Du älskar ju dessutom Dr.House;-)
Du får berätta imorgon hur dom gjorde. Syr dom fast den avhyvlade osten eller klistrar dom fast den eller.
Så koncentrera dig på vad dom säger, jag vill veta hela storyn, ok!!!

PS. Vet snart allt om "vissa" livshotande sjukdomar. Den kunskapen är makt, jag lovar. DS

BP sa...

Förlåt, nu glömde jag ju att berömma dig för dina fantastika bilder, speciellt på tjejen. Hennes ögon skulle jag gärna vilja ha!

PS. Det gäller ju att prioritera sina kommentarer;-) DS

Pysselfarmor sa...

Återigen hoppas jag att allt gått bra idag fredag...och förstår att du inte gillar lokalbedövning. Kan du lyssna på musik så att du slipper höra vad de säger....eller kanske du inte får det? Det övriga är ju svårt att komma undan...men slippa höra vad de säger kanske du kan ordna på detta sätt.