måndag 7 februari 2011

Bra och mindre bra

Det finns bra och mindre bra sätt att bli väckt på.

En sköterska kommer in på rummet kvart över fem på morgonen och säger:

"Jag ber om ursäkt, men jag har dåliga nyheter..."
"Eh? Va?" tittar mej yrvaket omkring och tankarna mal igång, har min nya granne också fått vinterkräksjuka, är jag dålig eller?
"Jo, jag måste sticka dej lite och ta ett gäng prover."
"Jaha, inte värre." skrämmas så på morgonen.

Efter en usel natt med minimal sömn så somnade jag sedan gott på morgonen så att både min faster och min syster fick äran att väcka mej. ;)

I övrigt står liksom tiden still här. Igår var en tråkdag då jag mest sov efter att ha fått duschat. Så skönt, satt i det varma strilande vattnet så länge jag kunde och njöt (för resten borde de ha duschmunstycken med ledlampor i tycker jag, haha).

Fick ny granne igår med. Först kom de in med en tant som de hämtade igen efter en halvtimme för att köra in en ny tant som har radion igång dygnet runt. Nu funderar jag på om halvtimmesgrannen räknas? För i så fall är jag inne på sänggranne nummer sju nu, radiogrannen.

Saknar mitt kaos hemma att skriva om, just nu fylls ju bara bloggen av blablablatråk, samma sak varje dag. Fast jag kan helt ärligt säga att just idag är jag glad att jag inte är hemma. Pappan messade imorse och berättade att en av de fyra små kräkts sen tre i natt. Mattor, leksaker, golv och diverse annat har plockats bort och sanerats. Nu är ju bara frågan om grabben är magsjuk av alla frysta hallon han tryckte i sej igår när storasyster bakade eller något annat.

Nu ska jag plugga in handsfreen i öronen och lyssna på musik från telefon så jag slipper höra grannens snarkningar och den förbenade radion!

3 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Det är ändå inte tråkigt att vara här inne hos dig å läsa!! Skönt också kan jag tänka att du får en kanal ut, får skriva av dig lite!! Du är grym! Fortsätt kämpa så är du snart hemma igen. Många styrkekramar till dig!

Kram en 8-barns mamma

BP sa...

Att sticka dig mitt i natten är djurplågeri;-) Då LEDade duschmunstycken är mycket prisvärda så tycker jag nog att Landstinget borde kunna bekosta det - bara för dig.
Inget ont som inte har nå't gott med sig: tänkte på magsjukan. Dessutom får barnens pappa en mera realistisk smak på vad "Mamman" annars får göra alldeles själv.
Visst finns det inget värre än en granne med radion på - ja det stör mig egentligen inte. Men om grannen ine har samma musiksmak som jag då...
Kram!!!

Karin sa...

Inte är det tråkigt att titta in här trots att du ligger där du ligger. Vi är nog många som håller tummarna och tänker på dig och vill förstås att du blir frisk fort så du får komma hem till ditt kaos. Men håll dig borta från magsjuka barn. (Å andra sidan kan det mycket väl vara hallonen, det är faktiskt rätt vanligt att bli sjuk av djupfrysta bär) Kirurgen är nog ok, det måste ju ändå betyda att du kämpat dig ur infektionen (?) men förstår samtidigt att det är jobbigt med personalbyte och ev spegelvända rum annars tror jag det funkar ungefär som där du ligger nu. Tummen upp för dig!