onsdag 23 februari 2011

HUR ska Mamman fixa sprutan?

Efter att ha hämtat ut den "lilla" påsen med medikamenter, fått en svindyr strumpa (räkningen på 300 spänn ligger snart i lådan) och packat så var det dags för hemfärd. En taxitur, liggandes på världens smalaste bår (höll mej hårt i allt jag kunde hitta när chauffören svängde), och ytterligare en hundring senare så var jag hemma.

I dörren möttes jag av en förvånad stor grabb och två små febriga troll. Strax därefter kom en tonåring hem med en oslagbart förvånad min i ansiktet då Mamman ropade hej. En knapp halvtimme senare hämtade mormor hem de sista två busungarna som även de sken som solar då de såg Mamman sitta på sin sängkant.

Efter en intensiv eftermiddag (tre timmar), men Lillen som plåsterlapp på Mamman i sängen, så känner Mamman att det är dags att krypa till kojs...

...men först är det någon galning som tror att Mamman ska ta spruta på sej själv! (skakar på huvudet) Antar att hon inte har något val? MEN HUR ska det gå till... (fortsättning följer)...

Hemma har visst julblommorna fått fnatt...

Härligt att vara hemma, hoppas jag kan sova inatt!

Kram på er alla som följt mej på min resa, hoppas ni stannar kvar. =)

6 kommentarer:

Sylla sa...

Välkommen hem!

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Välkommen hem! Jag förstår att du fått glada miner och solar i dina barn!! Att mamman är hemma måste ju vara super mysigt för dom, om än en trött mamma kan jag tänka.

Ta det nu lugnt! Ta hand om dig!
Kram från en 8-barns mamma

Sherlock sa...

Jorå, nu lämnar jag dig inte! Hann ju läsa ca tre dagar innan du försvann hemifrån..

Karin sa...

Välkommen hem du kämparnas kvinna!! Och lycka till med sprutan, tänk vad du får lära dig! Det kommer att gå fint ska du se!

Sussi - 22 år, mamma & student! sa...

Har du inte fått lära dig ta sprutan på sjukhuset? :O Alltså hur du ska göra?

Sandra sa...

Har kaoset välkomnat dig ordentligt nu?
Har du någon hjälp hemma nu eller förväntas du sköta barn och hushåll själv nu?
Fortsätter följa dig, läste ju innan också!
Kram