söndag 13 februari 2011

Shannara svammlar

Vid det här laget så börjar det bli lite tjatigt att skriva om vampyrer som suger blod sex på morgonen, sömnlösa nätter och framsteg som består i att "Jippie, jag gick tio steg längre idag än igår!".

Men det händer ju ingenting härinne. Jag knallar runt lite, äter lite, sover lite och läser lite. Är nu inne på bok nummer tre efter att ha läst ur "Den inre kretsen". Visserligen älskar jag att läsa och har knappt hunnit med det under det senaste året så det kan jag ju inte klaga på. ;)

Ligger här och funderar vad jag ska skriva om, men i min hjärna är det mesta en röra just nu. Jag undrar hur de har det hemma (Snufflan och Pappan är visst magsjuka nu), jag funderar över detta med hudtransplantation, tankarna flyger åt alla håll. Ena stunden i nuet för att i nästa stund vara någon helt annanstans, i fantasins land eller i ett tidigare skede i mitt liv.

Längtan efter att komma hem till ungarna växer sej större för varje dag trots att jag inte trodde det var möjligt. Jag kanske inte är hemma på Puddeluddings sjuårsdag och det smärtar mej, det var mitt mål att hinna hem tills dess. När jag satte upp det målet kändes det överdrivet långt fram i tiden, men nu är det bara ett par veckor om att göra. Jaja, i värsta fall får Pappan dra hit ungar, paket och tårta så firar vi i dagrummet. =)

Nu närmar sej ytterligare en kväll och till min stora besvikelse kunde inte barnen komma (på grund av magsjukan), min faster kunde inte komma (förkyld) och min syster har haft fullt upp hela dagen och kunde inte heller titta förbi.

I morgon kommer i alla fall mor och far! =)

3 kommentarer:

BP sa...

Nu ska jag vara sådär ärlig som bara jag kan vara: Jag vet att du älskar ditt kaos hemma, men om jag vore dig så skulle jag försöka njuta av varje lugn sekund du kan få. Din kropp och själ behöver varva ner för att kunna orka sedan.

Två veckor till födelsedagen är lång tid, speciellt nu när du gör så stora framsteg. Du kanske får permission eller är rentav hemma igen.

Läs varje bok du kan komma över och om du somnar ifrån böckerna så behöver du den vilan.

Kram

Hanna sa...

synd att mamma blev sjuk :/ ,
krya på dej! <3

Jag kanske också hänger på någon dag
om det går bra :)

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Hoppas att du snart får komma hem.. förstår din längtan efter dina barn!

Kram från en 8-barns mamma