tisdag 8 februari 2011

Jäkla vampyrer

Ytterligare en dag som startade med nålar och blodälskande varelser i vita rockar, börjar misstänka att de är vampyrer och att mitt blod smakar osedvanligt gott. Hehe ;)

Innan ens lunchen serverats så meddelades det att jag skulle flyttas igen. Efter lunchen fick jag hjälp att packa alla påsar, väskor, kryckor och allsköns skit i sängen och sen fick jag (precis som igår) ligga en timme nedpackad under alla mina saker innan någon hämtade mej.

Tack och lov fick jag ett enkelrum igen, ett pyttelitet utan toalett, men här finns i alla fall en klocka på väggen och en tv upp efter taket (sen kunde man önska lite fler kanaler än ettan, tvåan och fyran=) ). Med toaletten på utsidan så får jag lite extra träning varje gång jag behöver dit, det är väl bra?

Dessutom så lyckade jag med min berömda övertalningsförmåga få behålla min nya säng som faktiskt är mycket bättre än den förra. =)

Dagens framsteg består möjligen i att jag känner hunger för första gången sen jag blev sjuk och aptit är väl ett tecken på att man börjar friskna till va?

Tråkigt nog får man inte fotografera här inne så jag kan inte visa vad min nya vy består av.

Nu ska jag fortsätta räkna timmar tills de ska göra något åt mina mumielindor som hänger och slänger både upptill och nertill, har bara väntat sen nio denna morgon. De är inte helt snabba och istället för att läsa mina papper frågar de mej om hur jag fått medicin o.s.v. (men de dubbelkollar nog bara väl).

Inga kommentarer: