lördag 19 februari 2011

Positiv smärta?

Eftersom smärta tydligen är positivt i den meningen att om man känner smärta så betyder det att man lever (om jag förstått Beate rätt (= ) så tänkte jag att jag skulle se vad mer som varit positivt de här veckorna.

  1. Jag har förlorat tio av alla mina extrakilon.
  2. Jag har träffat mina föräldrar och systrar mer och oftare än på flera år.
  3. Pappan fick chansen att visa att han är världens bästa farsa. ;)
  4. Jag har lärt mej att det inte skadar att be om hjälp. =)
  5. Jag har lärt mej att uppskatta små saker i livet.
Jag kunde nog fylla på listan än mer, men i grund och botten så ät jag så fruktansvärt lycklig över att leva så det överskuggar allt annat!

Något annat som jag är glad över är att de stora barnen hälsat på idag tillsammans med sin far. Dessutom så har en av mina systrar och hennes man varit här och fördrivit lite tid ihop med mej och i kvällningen tittade småbarnens farmor in en dryg timme och pratade bort den. =)

Ännu lyckligare hoppas jag på att få bli i morgon för då ska äntligen alla barnen komma OM nu ingen mer hinner bli sjuk. Har inte sett de fyra små på två veckor.

Nu ska kvällen fördrivas med... eh? Ja, med vad? Melodifestivalen?

3 kommentarer:

BP sa...

Japp Shannara du har förstått mig helt rätt och tänk du har hittat fem punkter till:-) Punkt 2 till 5 (speciellt punkt 3) var du ju lite "missnöjd" med förut. Man kan ju fråga sig varför en Mördarbakterie "behövs" för att komma fram till dessa punkter - å då ingår punkt 1.

Som du vet struntar jag i hur folk ser ut - bara de trivs med sig själva, men som förebyggande underhåll (typ hjärta, knä, leder etc.) är det ju bara positivt att "you could kiss goodbye till 10 kilo.
Nu håller jag tummarna att du har hörselskydd i öronen om du måste titta på Melodifestivalen och att hela kaoset får krama sin mamma imorgon. Kram

Anonym sa...

Alltså jag kan inte föreställa mig vad jobbigt det måste va att inte få träffa de små på TVÅ veckor. Men snart är du hemma och får träffa dem så mycket du vill. Och ja du ska va lycklig att du lever, och alla vi andra runt omkring är ochså fruktansvärt lyckliga.BTW tack för at du såg på melodofestivalen i hop med mig. Nu ska jag sova. Kommer och hälsar på dig till veckan. kram Mona

Sandra sa...

Hoppas att du fått många besök idag!