tisdag 22 februari 2011

Bandagesvans

Morgonens pillercocktail avnjöts tillsammans med en portion seg råggrynsgröt med äppelmos efter ännu en natt fattig på sömn. "Tick Tack, Tick Tack", gnisselvissel från fläktar på utsidan, trampande och underliga läten från sköterskor och patienter är inte det bästa receptet för sömn då man är så extremt lättväckt som Shannara.

Läkaren dök upp i vanlig ordning och meddelade att i morgon eller möjligtvis på torsdag ska Shannara befinna sej på hemmaplan igen. Dags att sadla om till Mamman alltså... ;)

Sen var karusellen igång...

Sjukgymnast kom och Shannara visade sej klara trappor galant. Sjuktransport hem fixas, läkaren har skickat recept på mediciner redan och han skulle ringa för att ta reda på om en distriktssköterska kan komma hem och lägga om såren, ortopedtekniska kommer för att prova ut stödstrumpa i morgon vid frukosten och en arbetsterapeut har varit här för att se på vilka hjälpmedel jag kan behöva i hemmet (hon skulle återkomma då hon pratat med min hemkommun om det). Om tre veckor ska jag tillbaka till stora staden för att undersöka om stygnen kan tas bort.

Packat och klart. =)

Resten av dagen har till stor del tillbringats i sängen, i väntan på att få bandagen fixade. Efter nästan sex timmars väntan tröttnade Shannara (jag förstår att personalen har mycket att göra och är stressade, men SEX timmar) och klev ut i korridoren på promenad med bandaget som svans... Då blev det bråttom. ;)

Nu sitter jag här och längtar efter besök... Undrar om någon kommer idag?

6 kommentarer:

Sherlock sa...

Du är för härlig, och verkar vara en rätt bra patient också :)

Pillargontanten sa...

Även om det är mycket att greja med, måste det väl ändå kännas skönt att få komma hem ;)
Det kommer att gå galant, ska du se :)

BP sa...

Alltså - jag ska inte säga nu: vad var det jag sa igår;-) Med lite tur får du hela badrummet ommöblerat - på landstingets bekostnad. Skulle "jubla" om jag vore dig:-)))
Bra att vifta med (bandage-)svansen ibland!!! Du vet det är samma sak när man åker in "akut" (ja inte i ditt fall som tur var) och inte blöder, då får man vänta. Blöder man ner deras väntrum blir man garanterat inropad först.

Karin sa...

Tänk att du äntligen får komma hem! Grattis tycker jag passar in att säga! Hoppas du får hjälp - massor av hjälp hemma - innan du är helt återställd! Och glöm inte att skölja ner alla piller med C-vitamin så du får lite motståndskraft mot diverse förkylnigar och andra sjukdomar! Lycka till nu!!!

Olga T sa...

Stort Lycka till med att komme hem! Det kommer nog att bli omvälvande med både glädje och svårigheter blandat. Skönt att det går åt rätt håll hela tiden. Din stackare vad du fått utstå. 6 timmar är 5 ½ för mycket. Hoppas de bad om ursäkt.

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Åh vad skönt att få komma hem! Lycka till med det!! Kommer nog bli både underbart men samtidigt en del svårigheter också. Jag önskar dig allt gott.

Kram från en 8-barns mamma