torsdag 10 februari 2011

Det kliade i organisationshjärnan

Som ni alla vet så älskar Shannara kaos, som mamma är hon i sitt esse när saker hopar sej, går snett och blir en salig röra. Mamman löser alla situationer.

Idag måste jag säga att jag nästan känt mej som hemma där jag ligger. ;)

Mitt i frukosten halkade en undersköterska i avdelningens kök och bröt benet (stackare) och vips så var personalstyrkan en man kort.

Strax innan lunch kom en manlig vampyr, förlåt, sjuksköterska in på rummet och tog lite blod från mej. Mindre än en timme senare for han hem med magsjuka! Vips så var personalstyrkan två man kort.

Sen visade det sej att sjukgymnasten jag träffade igår också blivit sjuk, likaså receptionisten.

Personalen som var kvar hjälptes åt så gott de kunde och undersköterskestudenten fick dra ett rejält strå till stacken. Min sjuksköterska sprang runt som en yr höna för att dela ut mediciner samtidigt som hon, med headset på huvudet, gjorde receptionistens jobb.

Det kliade i Shannaras organisationshjärna, hade gärna klivit upp och organiserat lite. =)

Efter mycket om och men så blev även mina sår omlagda och det visade sej att såret på framsidan har börjat vätska något vedervärdigt mycket (den nya omläggningen är snart redan mättad den med) igen. Det känns som att så fort jag gör fysiska framsteg så slår det tillbaka på såren, men det är kanske bara slumpen?

Det togs i alla fall odlingsprover på vätskan utifall att det skulle ha blivit någon infektion trots att ingen tror det. Tack för noggrannheten säger jag!

På eftermiddagen så fick jag besök av min goa vän Mi som trotsade ovädret och inställda bussar bara för att hålla mej lite sällskap. Du är underbar och förgyllde min dag!

Tror ni för resten att jag orkade sova inatt trots att jag var vaken hela dagen igår? Nej, precis... Och bara därför ska jag vila lite nu!

2 kommentarer:

BP sa...

Japp, du är då verkligen tillbaka i den äkta Shannara (blogg-)stilen:-))) Love it!!! Keep up the good work!!!

Pysselfarmor sa...

Men oj vad där händer saker...förstår att du studerat och iakttagit det hela med din goda iakttagelseförmåga!
Verkar som en "farsot" far fram där...så snälla gå försiktigt!
Hoppas du sovit sött!