lördag 26 februari 2011

Medikamenter och snigelfart

Denna lördag har inte gått i många knop och ändå är Mamman trött som en urvriden trasa.

Nästan-sjuåringen och den stora grabben har åkt skridskor en stor del av dagen och tonåringen såg ut som ett vandrande lik då hon kom hem från sin tjejövernattning i förmiddags. De två små är fortfarande febriga, hostiga och en aningens gnälliga (om ett par dagar ligger förmodligen Mamman utslagen av förkylning också).

De två stora grabbarna ska sova hos mormor och morfar inatt så de åkte med dit vid fyra-tiden. Småttingarna har kommit i säng. Nu väntar Mamman bara på ett femåringen, som sovit hos kusinen i stora staden, ska komma hem.

I övrigt har Mamman försökt koncentrera sej på att vila, äta ordentligt och hålla reda på en halv miljard medikamenter och proteindrycker.

Strax är det dags att trä av den otroligt (o)sexiga strumpan och fatta modet för att åter sticka den hemska sprutan i magen.

(Jag hoppas att jag snart är på banan igen, blir mitt vanliga positiva jag som jagar allt och alla med kameran. Just nu är jag bara så trött hela tiden...)

4 kommentarer:

BP sa...

Ge efter tröttheten Shannara. Vila oh sov och skit (sorry) i allt just nu. Ta bara hand om dig själv. Det är "lite" skillnad mellan att ligga fyra veckor på ett sjukhus (efter att nästan strykit med), bli serverad mat och bli "ompysslad". Enstaka promenader etc. Nu är det vardagen med sex ungar och verkligheten.
Du det får ta den tid det tar. Sätt dig själv främst för en gångs skull. Gör det och börjar med det NU!!!

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Krya på dig kramar i mängder till dig!

Kram en 8-barns mamma

Anonym sa...

Hej Shannara!

Viken kämpe du är, hade jag haft hälften skulle jag ha varit glad, bra att du fick barnvakt idag av din mamma och pappa, sen förstår jag inte hur någon kan säga till någon som varit så sjuk att man ska ta ansvar för sitt eget liv? Lågt. Sköt om dig Kram från en gammal farbror.

Olga T sa...

Inte konstigt att du är trött! Var trött och tillåt dej det. Ska se om jag kan komma på nåt till Fotoutmaningen "Sen" sen :)