lördag 5 februari 2011

Äntligen Lördag!!!

Äntligen lördag morgon. Jag har precis bett om handdukar och en ren sjukhusuniform så att jag kan få duscha innan frukost, ska försöka klara av det på egen hand (undrar hur jag ska göra hemma där vi bara har badkar sen?). Nu väntar jag bara på att någon tar väck mumiebandageringen på mitt ben.

Klockan elva ungefär ska de första tre ungarna komma. UNDERBART!

Nu har ganska många undrat vad som egentligen hände med mitt ben så jag ska försöka förklara...

Jag fick, på något vis, in Streptocock A (i folkmun kallat mördarbakterier) i mitt ben. Läkaren sa att det kan vara så enkelt som att ett hårstrå stuckit hål på huden och bakterierna tagit sej in. I normala fall är det inte alls farligt, nästan hälften av alla bär på skiten, men uppenbarligen hade jag inget immunförsvar kvar efter alla år av barnafödande, amningar, förkylningar och för lite sömn och det är då det blir farligt.

Tack och lov hann jag in i tid och efter några operationer och några dygn i respirator samt den starkaste medicinblandningen detta sjukhus kunde uppbringa så tog jag mej över på andra sidan och nu ska jag "bara" läka och lära mej använda mitt ben igen. =)

Precis nu när jag skulle avsluta detta så kom de och förklarade att jag inte får duscha idag. Tänk att man kan bli så besviken för så lite... =( Bandaget måste visst sitta till i morgon utan att tas loss... GAH! De skulle i alla fall komma och hjälpa mej så jag får tvätta mej med tvättlappar...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att äntligen få träffa alla ungar. Och vet du, det är inte alla som har en egen avatar och som dessutom är halvmumie. säker på att grabbarna kommer bli imponerade. Vilken morsa.
kram/Mona

Bildgatan sa...

Låter verkligen otäckt men som tur är verkar det gå bra och innan du minst anar det är du hemma igen, men förhoppningsvis ett lite lugnare tempo.

Förstår besvikelsen av att inte få duscha. Krya på dig.

BP sa...

När jag läser ditt inlägg så har du ju haft besök av ungarna. Hoppas ni kunde mysa lite - trots mumien runt benet. Gillar den anonyma kommentaren:-)

PS. Duscha är ett "I-problem" som vi tar för givet - dagligen. Men just nu tycker jag att du ska ..... i det. Du är fin ändå. DS

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Usch det låter inte roligt. NU förstår jag lite mer när jag vet vad som orsakat att du ligger där du är. Hoppas på att du ska blir bra snart!! Förstår att det ska bli mysigt att få träffa barnen igen!

Kram en 8-barns mamma