onsdag 2 februari 2011

Det går upp och det går ner

Det går upp...

Satt på kanten länge denna morgon, lyckades duscha själv sittande på duschpall som jag gick till utan stöd och sen satt jag på sängkanten och torkade mej medan mamma borstade mitt hår och flätade det. Kände mej nöjd!

Det går ner...

När de sedan lade om såren så upptäcktes att ännu fler stygn släppt bak och att det släppt fem stygn fram efter en hel vecka. Jag blev så besviken så tårarna kom. Då saknade jag barnen ännu mer och grät lite till. Jag vill läka, jag vill hem.

Det går upp...

Min syster pratade med småbarnens pappa om vikten av att jag och de små får träffas och han höll med så på lördag ska jag få träffa alla mina barn. Jag blev så glad så jag grät ännu mer!

Det går ner...

Benet verkar värka mer för varje dag som går. Inte så konstigt då jag rör mej mer och mer antar jag.

Jag tycker att livet suger just nu samtidigt som jag är otroligt glad att jag lever och jag försöker se framåt hela tiden, men tiden går så segt!!!

4 kommentarer:

BP sa...

Nu får du en riktigt stärkande kram av mig. Se fram emot lördagen nu då har du ett mål som du kan bli lycklig över å då kan du hantera alla downs lite lättare. Du lever och du kommer att bli helt återställd tänk på det när det tar emot. Å du - vilka framsteg du har gjort!!! Du är helt fantastisk!!!

Anonym sa...

Det var så härligt att se när du faktiskt reste dig upp och gick i dag, med kryckors hjälp. Det var typ som ett halleluja moment. Förstår att det måste vara enormt tråkigt, men vet du...du kommer bli bra och det är det som är huvudsaken. Sen är jag så glad för din skull att du får träffa de små. Även om det kommer bli jobbigt för de vuxna runt omkring i någon dag efter, så är det ändå du som har det tuffast just nu och varje glädjeämne är guld värt för dig.Kram vi ses snart Mona

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Kram till dig.

Kram en 8-barns mamma

Pysselfarmor sa...

Åh vad ska jag säga för att du ska få styrka på det här avståndet av en helt främmande männska...gråt allt vad du känner för så att allt ont och jobbigt kommer "ut"..det går nog fortare då för dig att komma upp...

Så härligt att du få träffa alla din gulleungar.

Du är en makalöst otrolig tjej!