onsdag 1 december 2010

Morgonens hitlåt

En rörig eftermiddag ledde till en rörig natt och en om än mer rörig morgon. *pust*

För det första så hittade inte Mammans kropp ur sängen förrän klockan hade passerat halvåtta (Mamman var nämligen zoombiefierad, ni vet det där stadiet då hjärnan liksom rinner ur örat och stannar kvar på kudden), för det andra kom elvaåringen och förklarade att det var idag han skulle ha med Lillen till skolan och ha redovisning om honom (visa upp något hemifrån och prata om det, t.ex. en hobby var uppgiften) men han visste inte vilken tid!

Mamman lyckades med både utfodringen av alla huliganbarn och med att skicka de två stora grabbarna till skolan i tid. Tjugo i nio ringde elvaåringen och sa att jag kunde komma med Lillebror till skolan så fort jag lämnat de andra på dagis, d.v.s. klockan nio. Perfekt, det var bara att klä sej och gå, allt annat var ju redan klart, kunde inte bli bättre.

Femåringen och treåringen krånglade ner sej i sina overaller, sen började morgonens hitlåt... "Mamma, hjälp", "Mamma, mina vantar", "MAMMA mina byxor sitter fel!!!", "Mamma var är min mössa då"... Mammamammamammamamma... GAH

Tio i nio så var det bara minstingens skor kvar, först den ena och sen den andra... som inte fanns? I 25 minuter rusade Mamman och tre barn runt och vände upp och ner på lägenheten för att hitta den, men den var och förblev väck!

Halvtio var Mamman äntligen på skolan med en liten son vars fötter var inlindad i filtar!!! Hmmm... Ungen har ju bara ett par vinterskor.

Letandet går vidare...

Inga kommentarer: