torsdag 2 december 2010

Var blev vattnet av?

Vet ni vad? Om jag har tur så slipper jag att tvätta imorgon! =) Vad som är mindre tur är att jag slapp hoppa i duschen tyvärr... Så kan det gå när vattnet försvinner. =(

Halva dagen har jag kånkat runt på en tung, ledsen ettåring (efter att han ramlat från en stol och slagit i huvudet) samtidigt som jag har diskat, plockat och gjort allt det där som måste göras och jag såg verkligen fram emot att ställa mej i en varm dusch för att mjuka upp musklerna och få upp värmen lite innan det är dags att krypa ner i sängen i min svinkalla lägenhet (dotterns rum är modiga 14 grader en meter in från den franska balkongdörren).

Man har ju liksom blivit ganska van vid att kunna spola ner skiten på dass och med tanke på hur lätt det blir stopp i mitt avlopp så ska det bli spännande att spola efter sex personer när vattnet är tillbaka... ;)

Jag hann i alla fall locka ur fem modiga deciliter vatten ur kranen innan det blev tvärslut så att kidsen kan få sin välling när de vaknar i morgon. De stora får nöja sej med mjölk (synd att man inte kan spola med det också).

Inga kommentarer: