söndag 12 december 2010

Siktet inställt på grillfest! ;)

Så blev det då dags.

Först stoppade Mamman i sej ett ton medikamenter, sen kom småbarnens farmor och efter en tur på isen samt lite mat i magen så kom även barnens mormor.

Mamman hade privatchaufför i form av Pappan och lagom till vi gav oss ut på vägarna så började det snöa (två av fyra inträffade).


Kvällen inleddes sedan precis ungefär så som man kan förvänta sej med min goa släkt. Ingen kom ordentligt i tid och några hade ätit redan eftersom de missuppfattat att vi skulle starta kvällen med julbord.

Istället för sjutton personer vid matbordet blev vi tio, jag och mina systrar samt en kusin men medföljande bihang. ;) Därefter fylldes skaran på med ytterligare tre kusiner samt två respektive (den tredje fick inte följa med... ;) ) lagom till bowlingen klockan åtta.


Mitt under pågående matcher dök ytterligare en kusin med pojkvän upp så summa summarum så uteblev tre kusiner av tolv, känns helt okej. Synd bara att N som så hemskt gärna ville komma var tvungen att börja jobba en vecka tidigare (maskinist på en isbrytare om jag inte missminner mej helt).

Efter att alla hade gjort av med mer pengar än önskvärt (jag är kanske inte riktigt inne, men 79 spänn för en Bacardi Breezer, 118 riksdaler för en grogg och 55 kulor för en liten jäkla öl är magstarkt nog för min del) så beslutade vi oss för att flytta partajet vidare hem till min syster som bor i stora staden.

Det var så kul att träffa alla, tre av respektivena hade jag inte träffat alls tidigare trots att de haft sina förhållanden i åratal. Stämningen var glad och lättsam, alla pratade med alla och kramkalas blev det då jag var tvungen att fara hemåt till mina små barn. Jag var i alla fall kvar till klockan närmade sej halv tolv. Det ni!

Hemma sov alla utom stora dottern som nyss gjort en flaska välling till sin Lillebror och sövt om honom. Mormodern hade farit hem runt halv tio efter att de fyra små kommit i säng och farmodern hade sovit ett par timmar då jag kom hem igen.

Tack alla kusiner med "bihang" ;) för en suuupertrevlig kväll!!! Nu är siktet inställt på grillfest hos C bara värmen är tillbaka då! =)

Inga kommentarer: