söndag 27 juni 2010

Tusen inlägg senare

Idag är det jubileum här på min blogg. ;) Detta, mitt tusende inlägg sen starten, skrivs på en söndagsmorgon precis som mitt allra första inlägg.

Dagens frukost var ovanligt lugn, till att börja med. Jag hann till och med fundera över hur min blogg utvecklats under dessa tusen inlägg...

I början var den väldigt anonym och handlade inte så mycket om vad vi gör i vardagen som den gör nu. Det är ju så att kreativiteten blir en annan då man ska skriva på ett personligt sätt UTAN att avslöja vem man är. Samtidigt är det kul att kunna visa upp bilder på mina älskade barn, vilket jag numera gör då jag släppt på anonymiteten en hel del. =)

Ungefär så långt hann jag i mina tankar innan min lilla krigarprinsessa äntrade köket rustad med sitt lasersvärd, laddat med lava och egenkomponerade ljudeffekter som kan göra vilket sciencefictionsfreak som helst grön av avund. Det märks att hon växer upp tätt ihop med sina bröder. ;) Antar att hon, likt sin mor, kommer att hålla sej till trädklättring och tuffare lekar än de andra tjejerna framöver.


Nu tusen inlägg senare är livet sej ganska likt. Men istället för nästan-tonårs-trots handlar det nu om tonårstrots på riktigt, skillnaden är dock hårfin! Lillen är snart ett helt år och inte lika krävande på amningsfronten längre, däremot är han mycket rörlig och tar nog snart sitt första steg! Dessutom funkar han som en levande dammsugare... =)

En sak har dock inte förändrats det minsta:

Hoppas att jag orkar hålla bloggen igång och dela av mej av mitt för det mesta ensamstående liv med bebis, förskole(dagis)barn och skolbarn. Detta kaos som jag älskar av hela mitt hjärta och aldrig någonsin vill byta ut... Inte mot allt lugn eller guld i helaste vidaste universum! ;-)

2 kommentarer:

Sussi sa...

Åh, grattis :) Du som inte ens visste om du skulle orka ha blogg ju! :)

BP sa...

Stort, stort GRATTIS till ditt 1000:e inlägg. Du har en härlig blogg och jag förstår inte hur du hinner med den, men jag är himla glad att du gör det. Du är en tusenkonstnär och jag önskade att jag hade din energi, vilja och humor.
Jag är glad att du finns och visar en värld för mig som jag inte alls kunde föreställa mig innan jag börjadeläsa din "dagbok".