tisdag 29 juni 2010

Två sorters människor

Det finns två saker här i världen som jag inte tål, två sorters människor kanske jag borde skriva - De som ger sej på barn på olika sätt och de som skadar djur.

Igår, då vi var på stranden, var det två grabbar uppe från hotellet där och badade. En av dem gav sej upp på den gamla "hoppbryggan" där en fiskmås har sitt bo. Jag såg från stranden hur måsen flera gånger störtdök mot killen och jag såg hur han plockade upp något ur boet och sen kastade ut det i vattnet samtidigt som han skrek "Här har du ditt ägg måsjävel".

Min dotter var galen och hade förmodligen klöst ögonen ur honom om jag inte hindrat henne. Jag var ilsken så det kokade inombords, men kände att jag inte kunde starta krig mot dessa tonårsgrabbar även om jag ville säga dem ett och annat väl valt ord.

Jag förstår ju att det måste ha varit ett så kallat "rötägg" som måsen ruvade på då ungarna borde vara ute ur boet vid den här tiden, men man gör ändå INTE så...


Idag då vi kom till stranden så låg det sönderklämda ägget i strandkanten och guppade. Ilskan blåste åter upp, speciellt hos dottern som helst ville stega upp till hotellet och säga gossarna ett och annat.

Förmodligen så hade hon lyckats trycka ner dem i skoskaften med sina ord, om jag tillåtit henne, för är det något den damen kan så är det att använda språket som vapen!

1 kommentar:

BP sa...

Så himla trist. Hade nog gett "min" dotter fria tyglar mot dessa tonåringar. Alt. hoppas måserna skiter ner killarna - rejält.