måndag 28 juni 2010

Nu börjar jag bli tjatig... ;)

Antar att ni, kära läsare, börjar drabbas av deja vù när ni besöker min blogg, men det är faktiskt nya inlägg och nytagna bilder varje dag. =)

Sommarlov, solen skiner... Pyjamasparty fram till lunch och sen stranden för hela slanten. Livet står stilla, klockan är bortglömd. Livet är lugnt!


Sova middag till skvalpet av vågorna, kan livet vara mer underbart? På en alldeles egen strand dessutom. Jag började nästan fundera på om alla människor blivit fryslortar då luften höll 26 grader idag och vattnet var strax över 20 grader... Det visade sej att folk faktiskt jobbar, stranden fylldes snabbt då klockan slog fem.



Mamman passade på att fotografera naturen medan Liten sov och de andra fem förnöjt plaskade runt i vattnet...



Idag var det tillräckligt varmt för Lillemans utomhusbadpremiär! Gissa om han njöt? Vattnet höll till och med en såpass behaglig temperatur så att Mamma la valross slängde sej i utan att blinka! ;)

Det enda ovanliga som hänt idag är att min lilla dotter bestämt hävdar att hon har pungkulor! En gång, i en annan tid, så skulle jag tro att folk skämtade om de kom och sa att deras tvååriga flicka pratar om pungkulor, men växer man upp med en skock brorsor så...

"Mamma... Mamma... MAMMA!" kom Lillan in i köket och skrek denna morgon...
"Mmmm, vad vill du sötnos?"
"Jag har ont."
"Oj, var har du ont då vännen?"
"I mina pungkulor..."
"Men, du har ju inte några pungkulor? Det är bara pojkar som har det." pungkulor, tjejen måste ha fått solsting, tänkte Mamman för sej själv.
"NEJ, jag har det och dom gör ONT!" hävdade hon med en bestämd min och arga blicken.
"Okej? Var sitter dina pungkulor då?" undrade Mamman fundersamt, det är ju bra att veta var man ska blåsa...
"Här" Lillan pekar med båda händerna uppe på huvudet, "här sitter dom, inuti min hjärna förstår du väl?"
"Jaha, okej." sa Mamman och blåste lite innan Snufflan glatt travade tillbaka ut i vardagsrummet.

Inga kommentarer: