torsdag 3 juni 2010

Nymålad säng... med nagellack!

Mamman trodde i sitt stilla sinne att dagen varit alldeles underbar idag. De flesta timmar har tillbringats utomhus, de stora försvann glada till skolan i morse. Den stora grabben har varit på stadsvandring med sin klass och med sej hem hade han bland annat ett volvomärke som han fått vid ett studiebesök. Han var supernöjd med sin dag!

Lillen har lekt i sandlådan för första gången... Han växer alldeles för fort!!! (bild på lillfisen kommer imorgon om jag har tur för min dumma dator har pajjat och den jag sitter vid nu får jag inte in de jäkla bilderna i... *suck*)

Dottern följde med en kompis hem och då hon var tillbaka här nu ikväll så sov alla de små, uttröttade av dagens bestyr...

Det var då som dagens kaos uppdagades!

Dottern kom ut ur sitt rum och såg galen ut. Arg med tårarna sprutande...

Någon gullig liten bror eller två hade tagit hennes nagellack och målat hennes säng och dessutom förstört hennes nya ögonskugga. En lång "diskussion" följde, eller vad man nu ska kalla det?

För resten så undrar jag varför man lägger nagellack och smink på golvet tillsammans med plåster, avklippta lappar och kläder???

1 kommentar:

BP sa...

Japp... da ber man nog om det, men taskigt var det ju iaf;-)