söndag 27 september 2009

Söndag morgon eller dags att skapa en blogg?


Söndag morgon och plötsligt så bara får jag för mej att det är dags att skapa en blogg...

Sitter lugnt vid matbordet efter att Godingen somnat i vagnen, Snufflan byter sin egen blöja (hmm), Larven och Snottisnott har förpassat sej till tv-spelet, Fjärilen (som för resten precis kom hit och påpekade att hon absolut hatar den benämningen på sitt väsen) satt vid sin dator i sitt rum och lyssnar på sleazerock på högsta volym samtidigt som Puddeluddingen sitter vid småkillarnas dator och då kommer jag på den smarta idén att starta en EGEN blogg... För jag har ju så enormt mycket tid över till det egentligen...
Och sen kan man undra om någon i hela vidaste världen är intresserad av att läsa om mitt liv som mamma mitt i mellan tonårstrots och amningar. Visste ni för resten att tvåårstrotsen och början-av-tonårstrotsen är exakt likadana??? Den klokaste människa som någonsin satt sin fot på denna jorden (saknar dej Mollan) påpekade för resten alltid för mej att det finns inga trotsåldrar bara JAG-VILL-perioder i livet!

Egentligen så skulle de två stora ha varit hos pappa1 denna helgen, men det blev inte riktigt så utan de far nästa helg istället. Däremot kommer pappa2 hit i eftermiddag och stannar till imorgon för att underhålla sina små liv (och de stora naturligtvis)... Så kanske jag kan få ta det lite lugnt och bara slappa ett tag? Eller... Just det... Blir nog snarare så att jag får en gnutta mer att göra...

Så vad ska jag göra av dagen idag då? Skulle egentligen ha tvättat, men vår sunkiga tvättstuga brann ju häromdagen och ska nu vara stängd ett tag... Undrar hur länge det blir? Som sexbarnsmamma roas man inte direkt av att bli utan tvättmöjligheter. Finns ju visserligen ett badkar... Är det någon som kan föreställa sej hur mycket kläder en nästan trettonåring gör över med på en dag eller hur mycket kläder, filtar, sängkläder och spytrasor det går åt till en nyfödd spykille? Om jag nu tvättar kläder i mitt badkar i mitt pyttelilla badrum som knappt har svängradie var i min lägenhet ska jag då hänga dessa ocentrifugerade kläder sen?

Välkomna in i mitt kaos alla ni som hittar hit... Idag är det söndag, oftast den lugnaste dagen på veckan... Imorgon är vi åter i skolkaoset... Hoppas att jag orkar hålla bloggen igång och dela av mej av mitt för det mesta ensamstående liv med bebis, förskole(dagis)barn och skolbarn. Detta kaos som jag älskar av hela mitt hjärta och aldrig någonsin vill byta ut... Inte mot allt lugn eller guld i helaste vidaste universum! ;-)

1 kommentar:

Unknown sa...

HEJ hej här har du en annan 6barnsmamma ;)
Ska bli kul att flöja dig i din vardag!!
Jag kommer att göra en länk från min blogg till din!!
KRAMAR KIKI
http://blogg.familjen-ahlgren.se