måndag 7 juni 2010

Hysterisk shopping?

Vi for iväg denna morgon, mot Ullared och GeKås, i en alldeles underbar soluppgång. Jag nästan grät eftersom jag lämnat kameran hemma (så idag får ni nöja er med foton tagna, genom bilrutan, med min skitmobil). Dimman steg över de gröna/gula fälten, i fjärran syntes blåa berg och kullar och himlen var rosa.

Efter att ha sett två rävar den första timmen så spatserade plötsligt två tranor över vägen och stannade ett par meter från dikeskanten...

Kyrktorn stack upp lite här och lite var belysta av den uppstigande solen...

Bästa C, vars bil vi åkte i, hade sin GPS med sej och marstanten som sitter däri och babblar gav oss ett och annat gott skratt. =) Bland annat "Om tvåhundra meter ta nästa avfart längre fram.", började fundera på om hon led av lätt schizofreni ett tag. Alldeles galen blev hon dessutom när vi körde på E6:an, som är färdigombyggd för flera år sen... Uppenbarligen visste hon inte det trots en nyligen gjord uppdatering. =)

En kort stund blev det en aningens för dimmigt...

Men det lättade strax igen och sen var vädret underbart fram tills vi nådde Göteborg (mitt i morgonrusningen) där regnet strilade ner från himlen.

Äntligen framme! Det första man ser är naturligtvis skylten och vid ingången står en staty av grundaren, så välgjord så att till och med snusdosan i bakfickan är med! =) Innanför dörrarna höll jag på att skratta ihjäl mej! Kjell collection liksom? Hahaha...

Något jag inte kan förstå är alla dessa människor som drar med alla små barn och nyfödda bebisar till ett ställe som detta? Jag höll på att pinas ihjäl av barn som grät och grät och grät medan båda föräldrarna sprang åt höger och vänster samtidigt som de turades om att hyscha ungen. Jag kokade av ilska en period!

När vi skulle genom kassan andra gången kommer plötsligt en kvinna och petar mej på axeln då C skulle börja plocka upp sina varor...

"Ursäkta, men är jag fräck om jag frågar ifall jag får gå före? Jag har bara det här." sa hon och höll fram en korg med 6-10 artiklar i.
" Ja, det är du! Men varsågod för all del..." Slängde jag ur mej innan hjärnan registrerat vad jag sagt... Ooops!

Jag var liksom mer koncentrerad på att inte nudda något med mina stackars ömma puppar som inte blivit tömda på hela dagen.

På hemvägen var det min tur att köra. Jag har inte kört en växlad bil på länge så jag trodde att jag skulle hoppa fram likt en hare ett tag, men det gick jättebra (efter en lätt tandborstning på bilen). :-o

Lyckades ta oss genom Göteborg, i rusningstid IGEN, och då vi lämnade Göteborg så började solen åter bryta sej genom molnen...


Tillslut kom vi hem, 14 kassar och lite mer attiraljer rikare och en massa tusenlappar fattigare...

Pappan hade överlevt dagen (men det var knappt och jämt om man får tro honom... ;) ) och barnen bråkade som galningar för att inte somna... Han undrade dessutom om jag verkligen handlat för alla pengar och inte gjort en plastikoperation i smyg då jag kom hem med megameloner... Haha!

Nu är det dags att sussa!

Inga kommentarer: