fredag 11 juni 2010

Tre gånger saftblandare

Vi lämnade spillrorna efter den briserade bomben och begav oss åstad mot stora staden. Spänningen lät inte vänta på sej...

Först fick vi se spillrorna efter en nyligen inträffad krock vid bergvik, polis och brandkår fanns på plats då vi for förbi och skapade stor uppståndelse bland bröderna bus.



Inte långt därifrån fick vi se en civilpolis stoppa en fortkörare, hur coolt som helst med blåljus. Mamman tackar för att hon har farthållare. ;)

Mer polispådrag blev det på köpcentret då plötsligt flera poliser hoppade in i en piketbuss mitt framför näsan på oss och drog iväg med både blåljus och sirener.

Men höjdpunkten blev naturligtvis uthämtandet av nummerlapparna till Karlstad Minilopp som går av stapeln i morgon. Ungarna kunde knappt somna nu ikväll för allt medaljprat! =)

Efter ett snabbt födointag och minishopping på IKEA for vi för lite påfyllning av blöjförrådet till MAXI.

Småkillarna stannade och lekte på Minihuset, RQ gick och kollade på skor och Dödis hamnade på leksaksavdelningen medan de små var med mej.

Plötsligt hör jag ett barn skrika genom hela affären...

"Mamma, mamma, jag har pippat, jag har pippat. Mamma JAG VILL PIPPA mera."

Jag kunde inte hjälpa det, men jag var tvungen att bita mej blodig i läppen för att inte börja skratta hysteriskt, trots att jag vet vad barnet menade.

Sen åkte vi hemåt igen, i grådiset...


Rätt som det var säger RQ till mej att hålla händerna ordentligt på ratten.

"Ja, men, jag håller ju i ratten?"
"Man vet aldrig om bron svänger sej helt oväntat." Kläcker hon ur sej...

Vad hade de stoppat i köttbullarna på IKEA egentligen? Broar som oväntat svänger sej? Gissa om hon skrattade när hon kom på vad hon sa? =)

Inga kommentarer: