lördag 26 juni 2010

Vem snor min spade nu?

Tystnad, lugnt och stilla. Sitter på balkongen med lilldatorn och en liten cider. Mitt enda sällskap är en död blomma. Funderar... Fryser lite, huttrar till i vindbrisen som snabbt seglar förbi.

Vad har det blivit av sommaren? Visst är det soligt, solen värmer, men varför dessa kalla vindar hela dagarna? Betonggolvet under mina fötter är kallt, tegelväggen intill mej likaså. Ingen kvardröjande solvärme har lagrats i stenen.

Jag har väntat och längtat efter värme och långa dagar i solen på stranden, med pannkakor och saft i kylväskan bredvid. Jag behöver solen, jag behöver värmen. Detta tunga sömniga täcke som likt en dimma legat runt mitt huvud i månader nu måste väck innan jag blir galen. Mina barn behöver ha sin mor tillbaka!

Vem ska sno min spade och slå mej med en stege i huvudet nu?

1 kommentar:

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag förstår att du behöver SOMMAREN.

Som svar på din fråga så har jag nyligen köpt en Panasonic Lumix TZ10. Efter att jag tappat min gamla systemkamera i golvet, från hög höjd,förstod jag efter ett tag att jag hade två alternativ en ny eller sluta fota. Det sistnämnda kändes helt utanför mina tankar. En ny systemkamera, då vill jag ha en bra och det hade jag inte råd med just nu samtidigt som jag längtade efter något litet som jag alltid kunde ha med mig var jag än befinner mig. Då blev det denna och jag är nöjd förutom att batteriet är dåligt men har köpt ett till så att ett alltid är fulladdat =) men vet ju aldrig vad som möter en.

I framtiden blir det säkert en ny systemkamera, men just nu längtar jag inte en efter en. Det är så mycket som ska med och hela tiden bytas objektiv.

Det blev en lång kommentar på ett svar som borde varit kort, men sådan är jag.

Ha en fortsatt bra helg och hoppas att vädret förbättras så att någon kan sno din spade och slå dig i huvudet.