torsdag 4 augusti 2011

Ni kan aldrig gissa...

Det är väl aldrig någon som kan gissa vad vi har gjort idag? Jo, men visst! Man får passa på medan vädret tillåter. Idag åkte jag och ungarna själva, men före vi drog till beachen var vi till hålans affär och storhandlade.

Med hjälp av lite glass lyckades jag locka med alla ungar till affären och processionen då vi vände hemåt var nog en syn som sällan skådats. =)

Först gick tolvåringen med matkassar, därefter sjuåringen och nästansexåringen med varsin kasse flingpaket, tätt följda av Snufflan som bar ett paket blöjor på huvudet. Näst sist gick Tonåringen och släpade på en kasse och sist men inte minst gick Mamman med en sulky fullastad av kassar och en liten Goding i handen (som mest stretade åt helt fel håll).


Till Snufflans stora glädje kom granntjejen nere på gatan till stranden samtidigt som oss. Hej vad det hoppades och plaskades. =)

Nästansexåringen visade stolt upp, om och om igen, att han kan doppa hela sej under vattnet.

"Mammamammamamma åppaåppaåppa Miiilooo määä"




När vi var nere på stranden nåddes vi av ryktet att Hotell Vildmarken (som öppnat igen) sålde Thaimat och Pizza. Visserligen hade de bara fyra olika pizzor på menyn, men hjälp vad goda de var! Vi köpte fyra pizzor, två med med tandoorikyckling och två med thaimarinerad biff. Mer än en pizza blev över fast alla åt sej mätta. Tjock botten och rikligt med mat ovanpå!

Efter maten stoppades alla barn åter in i bilen och efter att ha varit på affären för att komplettera lite presenter åkte vi ut i djupa skogen för att fira världens finaste 55-åring! ;)


Två sorters tårtor, blåbärspaj, bullar, kakor... Vi hade inte behövt ta bilen hem, vi kunde ha rullat själva! ;) Tack så hemskt mycket Mamma!

Nu är ungarna i säng och snart ska jag hamna där också, men först ska jag dricka upp mitt glass vitt som jag sitter och smuttar lite på. =)

1 kommentar:

BP sa...

1. Åsynen av lemmeltåget får mig att ASG!
2. Favoriter i repris kan man aldrig få nog av.
3. Dessa pizzor såg underbara ut - å med ett annorlunda pålägg, vilket tyvärr inte kommit till uvudstaden än. Ja, vi ligger ju allt efter;-)
4. Tårtan var det heller inget fel på
Slutsats: ytterliggare en toppen dag i det Shannarska hemmet:-)