onsdag 6 april 2011

Vardagen är tillbaka med buller och bång

Vet ni en sak? Jag mår bra, jag mår så jäkla bra!!! =)

Jag vaknar när klockan ringer sex på morgonen och är pigg, visst värker benet, men jag är pigg på ett sätt som jag inte varit på säkert två år. Tänk att jag nästan skulle dö innan jag insåg hur trött och slutkörd min kropp varit sen jag fick Lilleman. Hur gick det till?

Jag kliver upp, får (med lite hjälpmedel) på mej min långa och oootroligt snygga stödstrumpa, pratar lite med tonåringen i lugn och ro innan de små börjar tassa runt och be om välling och macka. Samtidigt som tonåringen hojtar hej då så får de två små sin välling, en kort stund senare har alla fyra små kommit i sina kläder utan knorr. Glad Mamma = Glada barn, Lugn Mamma = Lugna ungar.

Vid halvåtta väcker jag den stora grabben och sen käkar vi frukost tillsammans i köket.

Vardagen är tillbaka med buller och bång, dagislämningar, legoplockande, matlagning och disk. Skratt, skrubbsår på knän, syskonkärlek (ehrmmm), långa diskussioner med den stora grabben och en sjungande tonåring. Det är underbart!

Ute är det vår på riktigt, 15 grader nu i eftermiddags och fortfarande ljust vid halvnio. Vilket i sej ställer till vissa problem när ungarna inte vill sova. ;) Sagostunden blev lååång ikväll.

2 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Låter ju underbart!

Kram på dig! Från en 8 barns mamma

Karin sa...

Härligt att du är på benen igen - och just som våren kom!