fredag 8 april 2011

Galna vetenskapsmän

"Mamma, Mamma, MAMMA kom och titta på oss!"
"Jag kommer, ha tålamod med mamma Pingu grabbar."
"Titta mamma, vi är galna vetenskapsmän... Som han Einstein, du vet, mamma..."
"Haha, ja ni har fått lite busigt hår."
"Vi vill faktiskt klippa oss nu!"
"Jaha, men ni ville ju ha lika långt hår som storasyster har ni ju sagt?"
"Men inte nu mamma."

Sagt och gjort, efter att ha lämnat ungarna och gjort ett besök hos vampyrerna på vårdcentralen promenerade Mamman in på "Din Salong" och fick en tid till bröderna bus redan nu i eftermiddag.

Därefter hasade sej Mamman runt på en liten promenad (som skulle varit bättre utan halv storm ute, men tack vare vinden så är marken i alla fall torr) i den till synes färglösa världen. Allt går i brunt och grått tills man öppnar ögonen och kryper lite närmare marken eller blickar upp mot skyn.






Nu borde jag ju egentligen städa toaletten, men vad gör tandkrämsstänk på spegeln och tandkrämsklickar i handfatet egentligen? ;) Rasta snabeldraken är dock ett måste, vore ju synd om han svalt ihjäl! =)

2 kommentarer:

BP sa...

1. Vill se resultatet av bröderna Bus klippning;-)
2. Herregud du måste ju ha krypit ner för att ta dessa fina bilder. Du ÄR på bättringsvägen.
3. Angående städning resonerade jag precis som du idag. Eller ja - jag dammsög på balkongen, där jag tänkte tillbringa en förhoppningsvis solig helg och inte röra en fena.

Olga T sa...

MEn oj vad våren kommit långt hos dej! VAr bor du? Här har den inte kommit så långt och jag bor i Halland. Städningen är ett hopplöst jobb. Tänk om man kunde städat en gång för alla.