söndag 17 april 2011

En helg, ett inlägg

Det hör inte till vanligheterna att jag INTE bloggar varje dag (förutom då jag låg i respirator förstås), men den här helgen har varit fylld av tårar, kompisar, sol och ungar som ser ut att komma direkt från rännstenen (precis som de ska se ut på våren och sommaren ;) ).

Djup koncentration! Snufflan har fått sin första riktiga cykel och vill aldrig sluta trampa. =)

Efter lunchen på lördag tog hon i alla fall en tillräckligt lång paus för att få i sej lördagsgodiset.

Lillskrutt har njutit av att Pappan lagat studsmattan hela helgen.

De fyra större barnen har jag knappt sett röken av på hela helgen, de dyker upp, äter och försvinner lika snabbt. Härliga värme, härliga vår, skitiga ungar!

Själv har jag lärt mej två saker den här helgen...

"Mamma... vet du vad?" frågade sjuåringen under lördagsförmiddagen
"Nej, vad då?"
"Om man först petar sej i örat och sen stoppar fingret i munnen så smakar det äckligt!"
"Eh... Har du gjort det?"
"Jaaaa..."

Öronvax är alltså helt uppenbart inte att föredra som komplement till lördagsgodiset.

För det andra har jag insett att bara för att saker är tunga så kommer de inte alltid ner...

Ser ni den gröna "propellern" i trädet? Ungarna sköt upp den där och Mamman tänkte att en tung spade kunde man nog kasta ner den med, men ack så hon bedrog sej, spaden blev hängande den med...

3 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Låter som en toppen helg! Kram på dig!

Kram en 8-barns mamma

BP sa...

Ha, ha, ha!!! Nej öronvax smakar skit.. men jag minns att jag hade en snuttefilt när jag var liten som jag stoppade in i öronen (=öronvaxet som jag petade ut) och lekte med... till mammans fasa;-)

Spaden i trädet fick mig ar ASG. Maken och jag byggde radiostyrda flygplan för. Å det hamnade precis där "din" propeller är. Nej, det går inte med en spade - det upptäckte vi också. Ha, ha, ha!!!

Anonym sa...

Min första tanke, hur fan fick du upp spaden så högt. Ser ju ut som ett stort träd ju. /Mona