söndag 10 april 2011

Undrens tid är INTE förbi

Gårdagen började med en lugn frukost och sen kom småbarnens farmor hit för att leka med barnen. =) Hon tog med dem ut och jag lyckades röja ganska bra i lägenheten med invaliditetsmått mätt. ;) När det var klart så följde jag efter de andra ut för att njuta av solen!

Hela förmiddagen försvann i ett nafs ute på gården. Sjuåringen gick på kalas och de två minsta promenerade med Mamman till affären för att inhandla lunch.

I samma stund som vi var tillbaka på gården kom syrran och hennes ex för att hämta min bil och få på den sommarsulorna (tack så mycket C).

Efter lunchen gick vi åter ut, det gäller att passa på när solen skiner!

Årets första fjärilsfotografi är avklarat! På tredje dagen lyckades jag fånga en av de många fjärilarna på bild. =)

Vid fyra knallade bröderna bus ner till affären för att åka med morfar hem till djupa skogen och strax därefter kom mormor och hämtade upp Mamman, småbarnen och farmoren. Planen var att käka middag där och sedan få med bilen tillbaka hem. Tyvärr har den gått sönder nu igen, rätt var det är slänger sej bilen till höger, längtar efter ett djupt, lerigt dike antagligen. Pappan sa det samma för lite drygt två veckor sedan, att det small till och att bilen drog som bara den åt höger. C hittade dock inget uppenbart fel så det blir att ringa verkstaden nu igen (påminn mej så jag inte glömmer det till imorgon).

Men ibland blir det inte som man tror...

Precis som jag kommit innanför dörrarna ringde K upp och pratade lite allmänt, hon frågade om min yngsta syster visste om någon förfest och det gjorde hon - hemma hos min näst yngsta syster. Det började sedan som ett skämt, men plötsligt var det bestämt... Mamman fick barnvakt och kunde gå med ut! Wiihiii!

Maten slängdes ner i magen, Mamman slängdes in i duschen, sen hem och leta kläder samt pussa ungarna godnatt innan K kom tillsammans med sitt ex, och tillika chaufför, för att hämta upp mej. Väl inne i bilen serverade goa K en Lemondrink (ni vet en sådan som är färdig i flaska) innan färden fortsatte mot lilla staden.

Mycket trevligt och många skratt blev det under kvällen, både hos min syster och på Harrys där vi befann oss fram till två inatt. Visserligen blev det inte mycket dansande av, men desto mer babblande.

Undrens tid är inte förbi, Mamman kan fortfarande gå gratis på krogen. ;) Lyckan var dessutom gjord när ett par "pojkspolingar" bestämt hävdade att jag var 26 år!!! =) Gissa hur chockade de såg ut när de fick reda på att jag är nästan tio år äldre och sexbarnsmor! Underbart!!! =)

Tack tjejer för en underbar kväll och en skitkul natt. Tack K och tack J för att du körde oss! Tack mormor och farmor för att ni var barnvakt!!!

Kom i säng närmare tre och tjugo över sex i morse hade Lillen skitit och ville ha ny blöja! Gissa hur trött jag är nu?

2 kommentarer:

BP sa...

Japp där satt den kvällen. TOPPEN att du hade skoj - så ung som du är;-))))

Pysselfarmor sa...

Nämen ohhhhhhhhh så roligt det måste ha varit...och vilken komplimang!