fredag 1 april 2011

En skämtsam dag

Börjar med att gratulera min kära syster som tyckte att det var passande att födas på årets skämtsammaste dag. Undrar hur många som trodde att Mamma försökte lura dem då hon ringde och berättade den glada nyheten? Stackars syster fick kanske både ett och annat nyp så hon började skrika för att bevisa sin ankomst... ;)

Dagen till ära ser jag ut som ett skämt, svullen och knallröd över hela kroppen. Ni som någonsin blivit solbrända, rejält, kan nog ha ett hum om hur jag ser ut och hur skinnet känns. Det är som om någon glömt mej i ett solarium under ett dygn eller så. Svider, kliar och känns stramt.

På tal om skämt så skrattade jag gott åt min tonåring då hon ringde och berättade hur de drivit med lärarna under dagen. Det var allt från omställda klockor till text på informationsskärmarna om att alla lektioner skulle avslutas 13.00. De verkar ha haft kul och ingen verkar ha tagit illa upp eller blivit sur (tack och lov).

Min söta kusin (som är ett år yngre än min tonåring) drev med sin far rejält genom att sminka ett sugmärke på halsen och sätta upp håret så att det skulle synas väl (ett foto mms:ades till mej på spektaklet). Hans reaktion... Läs själv här! Hahaha...

Inga kommentarer: