måndag 4 april 2011

Det finns inget bättre

Efter en lång väntan denna morgon så kom läkaren in och förklarade att man inte hittat något konstigt i de odlingar som gjorts på vätskan som togs ur benet så jag kunde åka hem. Med mej fick jag provunderlag för två provtagningar och en tid till ett nytt läkarbesök inne i stora staden.

Min kära Mamma hämtade hem mej en timme senare och hjälpte mej sedan att få hem barnen från fritids och förskolan eftersom Pappan har fått ta sej en välförtjänt vila i ett par dagar efter allt slit som har varit med att få ihop vardagen här hemma de senaste tre månaderna. (Vilket jag är fruktansvärt tacksam för att han gjort =) ).

Det finns inget bättre än barnens leenden, pussar och kramar. Blev gott om det från dem alla då de upptäckte att Mamman var hemma igen.

Kvällen förflöt sedan lugnt, välling, kvällsmat och saga sen sov fyra stycken före åtta utan minsta knorr. Nu närmar sej klockan nio och jag har hunnit att både duscha och förhöra tonåringen inför morgondagens prov, strax ska jag se CSI med mina stora juveler och sedan blir det att sova i tid så att morgondagen orkas med! ;)

Nu hoppas jag verkligen att jag slipper bli inlagd på sjukhus något mer i hela mitt liv!

2 kommentarer:

Olga T sa...

Heja Shannara!! Goda nyheter från både dej och läkaren! Sköt om dej!

BP sa...

Gud så skönt att höra att de inte hittade nå't konstigt. Härligt att du är hemma igen. Å du vaddå väl behövlig vila efter tre månader. Hur mycket vila fick du förut;-) kram