onsdag 13 april 2011

Sjukgymnast eller tortyrkammare

Det programmet som min sjukgymnast har satt upp för mej idag är hemskt. Det verkar kanske inte mycket för världen, men när man är en stackars tjock mamma som mest legat på rygg i tre månader och ska utföra det så blir man ledbruten!

Började med att cykla i en kvart som uppvärmning, sen skulle jag krångla mej in i en maskin (i sidled, vilket suger med mitt ben) för att träna framsidan och baksidan av låren (15x3 åt vardera håll med 13 kg vikt), därefter var det dags att ro (även här 15x3 med 9 kg vikt), sen följde ytterligare ett moment för att träna nacke och axlar innan allt avslutades med att jogga 3x5 min på en studsmatta. Gissa om Mamman kommer att ha ont i morgon?

1 kommentar:

BP sa...

Du har inte haft ont idag. Du har lidit av träningsvärk. Som gammal fotbollsspelare kan jag bara säga att produktiv trötthet och träningsvärk är det som jag saknar mest från "förr". Å om det gör "ont" så har du jobbat hårt och bra. Känner du ingenting har du inte tagit i ordentligt.
Dessutom är du 10 kg lättare nu. Å tack vara jympan så rasar kanske några gram till. Så go for it Shannara!!!