fredag 8 april 2011

Fullspäckad fredagseftermiddag

Eftermiddagen har gått i ett. Lämnade sjuåringen hos frissan strax före två och haltade mej sedan runt till alla tre förskoleavdelningarna för att samla ihop barn och tillhörigheter. Därefter bytte Snotti plats med sjuåringen i frisörstolen (det är ganska praktiskt att ha en hårsalong i samma hus =) ).

"Mamma, nu är vi snygga vetenskapsmän... hahaha..."

Efter att ha slängt ihop en pizza och proppat alla magar fulla så kom de stora barnens pappa hit och hämtade upp dem. Jag och de fyra små smet ut ett par timmar i stormen och solskenet.

Barnen envisades med att köpa "årets första" glass som sedan intogs ihop med flera lass av virvlande grus, knastrade gott mellan tänderna!





Väl hemma på gården igen så blev det lekparken fram till kvällen. Underligt att ungarna inte brydde sej ett dugg om att de höll på att blåsa bort?





"Titta mamma! Jag kan själv!!!" Lillan har idag lärt sej att både ta sej upp på gungan och få fart alldeles för egen maskin!

"Flyg, flyg Maria nyckelpiga..."

En hjälpande hand och tungan rätt i mun är allt som behövs för att erövra världen!

Fredag betyder fredaxmys, dagens var extra efterlängtat då jag luggit på sjukhuset de senaste fredagarna. Chips och wii-fit var kvällens melodi tills klockan närmade sej tio...

Rockar rockring

"Är det min tur nu mamma?"



Nu kan bara Mamman hoppas att ungarna sover länge imorn! ;)

2 kommentarer:

♥TrollMorsan♥ Mamma till 11 Troll♥ sa...

Underbar dag! Vilka otroligt fina foton med så otroligt söta barn!!

Kram från en 8-barns mamma

BP sa...

Höll precis på att säga: Ja efter den dagen förstår man ju att hon glämde SaturdayMixen. Ja å så dök den upp under det här inlägget. Synd!! Klaga hos blogspot;-)

Din bildkavalkad är suverän!!! Å dina vetenskapsmän är fina - men jag gillar ju långt hår så jag föredrog looken innan;-)