lördag 31 juli 2010

Lyxlördag i Shannaras värld

Trots en heldag i tvättstugan har vi lyxat till vår lördag lite extra idag. ;)

Vi började med att istället för tidig lunch fixa mellis i form av härligt god fruktsallad med vaniljglass till.


Sen lyckades vi (efter att ha ätit riktig mat också) att ta oss ut i en halvsolig, men ack så blåsig dag. Vi begav oss på jakt efter solrosor att fotografera, mellan turerna i tvättstugan (tyvärr så hade jag inte sådan obeskrivbar tur så att tvättstugan var totalt paj). Tur att mina stackars barn har blivit så miljöskadade så att de älskar sin mors "fotoskattjakter" och andra upptåg som involverar kameran... Ehrm... =)

Efter mycket om och men hittade vi en liten stackars utslagen solros. En bit bort hittade vi något mycket mer intressant... Vi blev stående länge, hänförda av alla tiotals fjärilar som formligen svärmade runt den här växten. Vi försökte räkna dem och jag försökte ta mej nära med kameran, men ack så skygga de var.


En helt okej närbild fick jag till innan det var dags att gå in för att stoppa nästa godsak i magen. Äppelpaj med vaniljsås! Mumsigt det med...


I övrigt har det inte hänt särskilt mycket i vårt liv idag. Min syster har ringt och frågat om Minibatman får komma hit imorn då mor och far åker till jobbet och det är klart han får. Han är ju mosters going och en del av barnaskaran! ;)

Det som dock förbryllar mej en aning är hur Minibatman kan få sova hos mormor och morfar, men inte min Puddeludding som frågade i måndags om han kunde få komma. Och nej, jag tycker inte att det gör någon skillnad att han är där för att de ska vara barnvakt då min syster med gubbe är på fest hos en av mina andra systrar. Min tredje syster är kanske med hon också, men ingen har frågat mej... Får väl anta att de tror att jag är pensionär och inte vill ha något liv utöver barn och städning... ;)

Det är svårt att förklara för barnen då de frågar varför Minibatman får vara där så mycket. Då de också vill baka och spela tv-spel med mormor. Jag vet att oftast är det ju för att min syster jobbar, men barnen förstår inte riktigt skillnaden. Jaja, Pappan har i alla fall lovat att köpa spelet till ungarna som mormor har så att de kan få spela det här hemma.

Snart fyller jag i och för sej år... Kanske ska önska mej lite barnvakt då... ;)

Inga kommentarer: