torsdag 15 juli 2010

Lugna gatan och kärlek i skyn

Trots nattens oförutsedda händelser så har min dag varit toppen!

Syster stannade ganska länge, hämtade upp mina stora kids halvvägs från där de sov, käkade lunch, fikade, pratade och sen fick Puddeluddingen åka med hem till Minibatman. Jag hoppas att det går kanonbra för han har väntat och längtat de gånger Lillebror har fått sova där!

Min stora tjej mysade med lillsyrran, såg på film och hade lugnt och skönt. Jag tog ett långt, avsvalkande bad med Lillen i lugn och ro (tills han började likna ett russin). Han njöt, jag njöt... Värmen i lägenheten är olidlig trots regnet som härjat på utsidan en stor del av dagen!


Sen knallade fyra ungar ut, tog en lång promenad och plockade en hink med olika bär. Under tiden de var ute så bara gosade jag och Liten tills han somnade efter en vällingflaska samtidigt som de stora kom hem.


Till kvällsmat smaskade vi, förutom det vanliga, i oss bären med mjölk och socker.

När så de små sov så började det roliga.

Mina stora barn börjar bli stora OCH nyfikna vilket ibland kan leda till diskussioner utöver det normala... Haha (med lätt fnittriga och smått generade barn)

Det hela började med att den elvaåriga sonen undrade över något han läst. Om varför pojkar gillar stora bröst, han kan nämligen inte alls förstå hur han någonsin ska kunna intressera sej för sådant.

Jaja, uppenbarligen har han läst att män gillar stora bröst eftersom mammans bröst i deras ögon är enorma då de som bebisar ligger och ammar. Hans slutsats var att då borde han leta efter en tjej som har större bröst än mej och han undrade hur det ska gå till? Han undrade om det ens fanns tjejer som hade större bröst än mej UTAN silicon i?

Då undrade naturligtvis jag hur det går för de pojkar som blir flaskmatade redan från början? Han funderade ett tag och sa tveksamt... "Ja, det kanske är de som blir bögar då?"

"Ja, men tjejer då? De ammas ju också, varför tänder inte de på stora bröst?" undrade RQ

Sen tog diskussionerna en helt annan vändning och via en hel del skrattattacker så hamnade vi på den lite grövre sidan av sexträsket och fnittrande så började de fråga om detta med (nu blir det snuskigt så blunda ni som är känsliga) avsugningar och fel hål...

Ungefär där så förklarade jag att man alltid måste lyssna på varandra och att ett nej alltid är ett nej... Vad som sen händer när de blir äldre (hemska tanke) är deras ensak, men jag hoppas att jag lyckas förmedla till mina barn att vara starka i sin egen vilja och att acceptera vad människor i deras omgivning vill (det vill säga att kunna säga nej och att kunna ta ett nej).

Dessutom är jag så fruktansvärt glad för att mina ungar ens vågar komma med alla dessa funderingar till mej, för jag vet att ju äldre man blir desto fler blir hemligheterna. Jag vet att man som tonåring behöver ha sitt eget space och jag kommer aldrig att snoka i deras privatliv om jag inte finner allvarligt fog för det. Jag hoppas ju ändå att de ska våga komma till mej med sina funderingar och att jag alltid kommer vara den person som de i första hand vänder sej till då något går galet eller de behöver hjälp, på vilket sätt det än må vara.

Idag har jag haft en bra dag. Jag är glad och jag mår gott och precis då jag tänkte tanken "Every cloud has it's silverlining" (lärde mej det citatet för många herrans år sen då vi sprang på närköp och köpte en choklad som hette "Score" där varje förpackning hade ett citat på undersidan) klev jag ut på balkongen för att ta en nypa frisk luft och möttes av den här synen...


Tyckte det var passande och stoppade fötterna i tofflorna och sprang ut för att få en bättre bild utan att träd och hus skymde sikten, men tyvärr var ögonblicket redan förbi och himlen på den sidan mörkt grå igen.

Jag vände mej åt motsatt håll och höll på att tappa kameran i upphetsningen över att få tillfället att fotografera det här molnet...


Ja, det krävs inte mycket för att Shannara ska glädjas, men hur många har fotograferat ett naturligt hjärta i skyn? ;)


1 kommentar:

BP sa...

Ett suveränt inlägg som jag kunde skratta åt och ... förstå. Vilken kanoooon morsa du är:-)
Molnhjärtat är du nog ensam om. Spara det för en framtida fotoutmaning;-)