onsdag 7 juli 2010

Vem behöver dvd när man har mej

De senaste tre nätterna har Mamman drömt. Och vilka drömmar sen! Här behövs varken actionrullar, skräckfilmer, galna komedier eller snyftiga tjejfilmer. Mamman fixar allt i skallen! =)

I förrgår natt handlade det om aktiv dödshjälp och fritagande av patient från ett sjukhus. I rollerna fanns bland annat personer från Grey's Anatomy och min familj. Gastkramande hela tiden.

I går natt var det en snyftrulle om otrohet och svek som gick upp på Shannara's privata biograf och inatt handlade det om kidnappning.

Ett smakprov av en episod drömfilm i Shannaras natthjärna.

Jag, alla mina barn och några andra personer befinner oss i ett hus, tagna som gisslan eller kidnappade. Flera män, utrustade med k-pist och andra vapen vaktar oss. En av dem verkade vara ledaren och han är den enda som talar. Han är fruktansvärt trevlig på rösten, men arrogant i sitt sätt.

Ledaren talar lugnt till mej. Det är varmt, fuktigt, skitigt... Det ser ut som om vi befinner oss i en djungel och har blivit ditsläpade genom smuts och lera. Runt om sitter barn och snyftar, kramar om varandra. Själv bär jag min Lilleman på höften.

"Kapa internetlinan" beordrar ledaren en av sina medhjälpare
"Behövs inte," svarar jag "det är bara att dra ur kontakten till modemet bakom dej."
"Mobil" säger gangstern till mej
"Där" svarar jag och pekar på min handväska

Under det korta samtalet så tänker jag, svettas och funderar... Ber om att få gå på toa och det får jag. Reer mej upp och med Lillen på höften lyfter jag upp skötväskan som blivit medsläpad. Då trycker en av männen ett gevär mot mitt bröst och flyttar det sakta mot pannan på mitt lilla barn. Hjärtat rusar, paniken är nära, svetten pärlas i min skitiga, solbrända panna. Lejonmamman inom mej vaknar snabbt till liv.

Ledaren pekar på min väska och vill uppenbarligen veta syftet med att ha den med på toaletten så jag öppnar den och visar upp ett par blöjor och förklarar att bebisen måste bytas på. Ett tecken från ledaren och gevärspipan lyfts från min sons huvud och jag visas in i ett litet badrum med trasigt badkar och läckande kranar.

Snabbt som ögat lyckas jag fiska upp min gamla mobil ur blöjväskan, slår på den, inslagen i blöjor, för att ljudet inte ska höras. Knappar nervöst in pin-koden, fumlar och tappar den nära på i toaletten. Kommer ihåg att ändra den till ljudlös och precis då så slår toalettvakten i dörren och manar med sitt sätt på mej.

"Jag skiter, hård i magen..." skriker jag till snubben utanför och får sedan min bebis att skrika så att jag kan knappra på mobilens tangenter utan att det hörs. Skickar ett kort meddelande till min älskade som befinner sej, ovetandes om vad som hänt, i sin del av världen. Sen slår jag snabbt av mobilen och stoppar den i bh:n innan jag, för trolighetens skull snabbt byter Lillens blöja och spolar i toaletten.

Detta var inledningen av nattens film. Handlingen och upplösningen blev otroligt nervkittlande...

Inte konstigt att jag är så trött på dagarna så aktiv som jag är på nätterna! =)

Inga kommentarer: