fredag 9 juli 2010

Min arbetande unge

Jag och alla de små barnen var tvungna att gå och hälsa på RQ då hon jobbade. Mamman måste ju naturligtvis ta ett foto av denna milstolpe i hennes liv... ;)


Med koncentrerad min packade hon jordgubbar i påsar åt kunderna och tog betalt. Hon hälsade glatt på varje kund som besökte butiken oavsett om de handlade jordgubbar eller inte och för varje jordgubbskund så tackade hon med ett brett leende och sa "Hoppas det kommer smaka bra!" Varpå alla kunder sa "Det kommer det säkert så fina som de ser ut."

Vi satt där ett tag och det var så härligt att höra denna trevliga och glatt sociala sida av dottern, den visas inte upp så ofta här hemma numera... ;) Undrar vad det kan bero på? Hmmm... Ofta rabblar jag i mitt huvud "Trotsiga barn är trygga barn, trotsiga barn är trygga barn, trotsiga barn är trygga barn"

Och jordgubbarna var kononsmaskens! Två liter var som en fis i horisonten, måste nog inhandla fler imorgon!

Inga kommentarer: